  • 1. Data: 2022-09-30 14:27:42
    Temat: Regularne przelewy między znajomymi, zmiana postaci pieniędzy. Czy będą przygody z US? ;)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Kolega otrzymuje wynagrodzenie do ręki (z legalnego źródła) ja natomiast
    otrzymuje przelewy na konto (również z legalnego źródła) Chcemy zrobić
    tak, żebym ja mu co miesiąc robił przelew na konto jakiejś sumy, a on
    taką samą kwotę zwracałby mi w gotówce. Kwoty byłyby przesyłane w jednym
    przelewie i byłyby to sumy rzędu 2000 - 3000 zł co miesiąc. Czy takie
    działanie (regularne) nie zainteresuje US w przypadku kontroli konta
    mojego lub (prędzej) kolegi? Nie jest to darowizna (choć tak może
    wyglądać bo US ,,nie widzi" gotówkowej części transakcji w przypadku
    kontroli konta kolegi), nie jest to pożyczka, pieniądze na jednym i
    drugim koncie są legalne i już opodatkowane, oskładkowane zusem. Na
    gruncie prawa cywilnego jesteśmy dla siebie obcymi ludźmi. Tytuł
    przelewu: ,,przelew środków" albo ,,zasilenie konta"

    Co Wy na to?

    Uprzedzając pytania: po co takie coś? Ja mam za dużo pieniędzy na koncie
    i chce je wymienić na gotówkę, natomiast kolega ma ich za mało na
    koncie. Jeden i drugi bank pobiera opłaty od wpłat i wypłat gotówkowych
    i chcemy to ominąć:)
    Oczywiście cała zabawa będzie zaczęta, gdy nabiorę choć odrobinę
    przekonania, że nie będziemy się musieli tłumaczyć przed skarbówką z
    legalnych czynności (pieniądze tylko zmieniają swoją postać)

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2022-09-30 14:43:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nie prościej zmienić bank?
    Jeszcze można zarobić kilka stówek na "wisienkach".

  • 3. Data: 2022-09-30 14:46:17
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > Nie prościej zmienić bank?
    > Jeszcze można zarobić kilka stówek na "wisienkach"
    A w temacie?

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2022-09-30 14:53:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 14:27:42 +0200, Tomaszek wrote:
> [...]
    > gruncie prawa cywilnego jesteśmy dla siebie obcymi ludźmi. Tytuł
    > przelewu: ,,przelew środków" albo ,,zasilenie konta"

    Oczywiscie ze US sie zainteresuje.
    I potraktuje to ... moze byc roznie.
    Radzilbym pomyslec na lepszym tytulem.

    Przy czym ... zainteresuje sie, jak sie dowie.
    Dawniej ktos z was musialby czyms podpasc, ale dzis kto wie, czy nie
    monitoruja wszytkich przelewow.

> [...]
    > i chce je wymienić na gotówkę, natomiast kolega ma ich za mało na
    > koncie. Jeden i drugi bank pobiera opłaty od wpłat i wypłat gotówkowych

    Jesli chodzi o ciebie - znajdz sobie bank, ktory ma wyplaty bez oplat,
    i przelej tam.

    Gorzej z kolegą ... nie moze wynagrodzenia na konto miec przelewanego?
    Albo niech sobie znajdzie bank, ktory od wplaty nie pobiera prowizji.
    Z prywatnym kontem powinno sie chyba udac.

    A jak sie kolegą zainteresuja, to powie, ze pensje wplaca, wolno mu.

    > Oczywiście cała zabawa będzie zaczęta, gdy nabiorę choć odrobinę
    > przekonania, że nie będziemy się musieli tłumaczyć przed skarbówką z
    > legalnych czynności (pieniądze tylko zmieniają swoją postać)

    Moze wam sie uda wytlumaczyc ... choc skoro US nie widzi gotowki,
    to moze byc trudno :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-09-30 15:04:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-30-września-2022 o 14:53, J.F pisze:
    > I potraktuje to ... moze byc roznie.

    I do takiego skurwysyństwa doprowadzają "prawnicy"

    Od widzimisię urzedasa zależy czy się przypiedoli czy nie?

    Dokładnie to samo mam ze sprzedażą swoich gratów na olx.

    Niedługo powstanie podziemie banknotowe i będziemy sobie przesyłać
    banknoty w listach.

    Krypto jest kuszące ale też odrażające swoją ulotnością ;-)

    ZADANIE: jak zabezpieczyć przesyłkę banknotu w kopercie pod względem
    fizycznym i bezpieczeństwa>

  • 6. Data: 2022-09-30 15:27:41
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2022-09-30 o 14:53, J.F pisze:
    > Oczywiscie ze US sie zainteresuje.
    > I potraktuje to ... moze byc roznie.
    > Radzilbym pomyslec na lepszym tytulem.

    Co proponujesz?

    > Przy czym ... zainteresuje sie, jak sie dowie.
    > Dawniej ktos z was musialby czyms podpasc, ale dzis kto wie, czy nie
    > monitoruja wszytkich przelewow.

    No właśnie, mam na myśli dziś, a nie wczoraj. Wczoraj to był inny świat.

    > Jesli chodzi o ciebie - znajdz sobie bank, ktory ma wyplaty bez oplat,
    > i przelej tam.

    Myślę, że po prostu pójdę i wyciągnę nadmiar kasy raz i tyle. Prowizja
    jest od wypłaty, a nie procentowa od kwoty.

    > Gorzej z kolegą ... nie moze wynagrodzenia na konto miec przelewanego?

    Niestety nie.

> [...]
    >
    > A jak sie kolegą zainteresuja, to powie, ze pensje wplaca, wolno mu.

    > Moze wam sie uda wytlumaczyc ... choc skoro US nie widzi gotowki,

    Nie warto. K***a, żebym się zastanawiał czy nie przypieprzą się nie
    robiąc niczego nielegalnego. Przecież już ukradli co ich zarówno mi jak
    i koledze.

    --
    t0maszek

  • 7. Data: 2022-09-30 15:29:22
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2022-09-30 o 15:04, _Master_ pisze:

    > I do takiego skurwysyństwa doprowadzają "prawnicy"

    Ano. Mądrze prawisz.

    > Od widzimisię urzedasa zależy czy się przypiedoli czy nie?

    Totalitaryzm.

    > Dokładnie to samo mam ze sprzedażą swoich gratów na olx.
    >
    > Niedługo powstanie podziemie banknotowe i będziemy sobie przesyłać
    > banknoty w listach.

    Wszystko jeszcze przed nami.

    > Krypto jest kuszące ale też odrażające swoją ulotnością ;-)
    >

    > ZADANIE: jak zabezpieczyć przesyłkę banknotu w kopercie pod względem
    > fizycznym i bezpieczeństwa>

    Nie da się? Nie wiem.

    --
    t0maszek

  • 8. Data: 2022-09-30 17:54:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 15:27:41 +0200, Tomaszek wrote:

    > Co proponujesz?

    Chwilowo nie mam pomyslu.

    > Myślę, że po prostu pójdę i wyciągnę nadmiar kasy raz i tyle. Prowizja
    > jest od wypłaty, a nie procentowa od kwoty.

    Jest tyle bankow, gdzie przynajmniej niektore bankomaty są za darmo,
    ze dziwie sie, co ty jeszcze w swoim robisz.
    Opuscic. W imie, k****, zasad.

    > Nie warto. K***a, żebym się zastanawiał czy nie przypieprzą się nie
    > robiąc niczego nielegalnego.

    No to dlatego nie rob.

    > Przecież już ukradli co ich zarówno mi jak i koledze.

    Ale badzmy szczerzy - nie wiedzą, czy ukradli wszystko co im sie
    nalezy :-)

    J.

  • 9. Data: 2022-09-30 17:58:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 15:04:25 +0200, _Master_ wrote:

    > I do takiego skurwysyństwa doprowadzają "prawnicy"
    > Od widzimisię urzedasa zależy czy się przypiedoli czy nie?

    W polsce zyjemy - jak zobaczy, to sie przypierdoli.
    Ale akurat swiat nie lepszy.

    Nadzieja w tym, ze nie zobaczy, albo ze kwota spusci sprawe na koniec
    kolejki.

    > Dokładnie to samo mam ze sprzedażą swoich gratów na olx.

    Ale przeciez wolno sprzedawac. I w miare prosto sie wytłumaczyc.
    Tylko musza to byc naprawde twoje stare graty.

    A o paczke z towarem sie nie boisz?

    J.

  • 10. Data: 2022-09-30 19:05:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 30 września 2022 o 14:46:19 UTC+2 Tomaszek napisał(a):
    > A w temacie?

    W temacie jak najbardziej.
    Za to Ty wyglądasz na mocno bok tematu.
    Znów macie problem z 2 tysiącami?
    Pewnie z 2k, ale codziennie, jak nie co godzinę.
    W sąsiednim bloku kitajce urządzili sobie pralnię.
    W takim mikro lokalu usługowym - na górze zaś mieli wynajęte mieszkanie, gdzie stały
    pralki.
    Prąd i woda po cenach regulowanych a nie rynkowych. A że sąsiadom cały dzień
    (a może nawet całą noc i w weekendy, jak jeszcze wzięli sobie G12W) wali, to już nie
    ich problem.
    Inni zrobili sobie milszą dla otoczenia pralnię - i w moim bloku i obok i u sąsiadów
    sushi.
    W miejscach, gdzie nikt nie przechodzi oprócz mieszkańców.
    Od 15 lat tam są- nigdy nie widziałem w środku klienta.