eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRegularne przelewy między znajomymi, zmiana postaci pieniędzy. Czy będą przygody z US? ;) › Re: Regularne przelewy między znajomymi, zmiana postaci pieniędzy. Czy będą przygody z US? ;)
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Regularne przelewy między znajomymi, zmiana postaci pieniędzy. Czy
    będą przygody z US? ;)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 30 Sep 2022 14:53:37 +0200

    On Fri, 30 Sep 2022 14:27:42 +0200, Tomaszek wrote:
> [...]
    > przelewie i byłyby to sumy rzędu 2000 - 3000 zł co miesiąc. Czy takie
    > działanie (regularne) nie zainteresuje US w przypadku kontroli konta
    > mojego lub (prędzej) kolegi? Nie jest to darowizna (choć tak może
    > wyglądać bo US ,,nie widzi" gotówkowej części transakcji w przypadku
    > kontroli konta kolegi), nie jest to pożyczka, pieniądze na jednym i
    > drugim koncie są legalne i już opodatkowane, oskładkowane zusem. Na
    > gruncie prawa cywilnego jesteśmy dla siebie obcymi ludźmi. Tytuł
    > przelewu: ,,przelew środków" albo ,,zasilenie konta"

    Oczywiscie ze US sie zainteresuje.
    I potraktuje to ... moze byc roznie.
    Radzilbym pomyslec na lepszym tytulem.

    Przy czym ... zainteresuje sie, jak sie dowie.
    Dawniej ktos z was musialby czyms podpasc, ale dzis kto wie, czy nie
    monitoruja wszytkich przelewow.

    > Uprzedzając pytania: po co takie coś? Ja mam za dużo pieniędzy na koncie
    > i chce je wymienić na gotówkę, natomiast kolega ma ich za mało na
    > koncie. Jeden i drugi bank pobiera opłaty od wpłat i wypłat gotówkowych
    > i chcemy to ominąć:)

    Jesli chodzi o ciebie - znajdz sobie bank, ktory ma wyplaty bez oplat,
    i przelej tam.

    Gorzej z kolegą ... nie moze wynagrodzenia na konto miec przelewanego?
    Albo niech sobie znajdzie bank, ktory od wplaty nie pobiera prowizji.
    Z prywatnym kontem powinno sie chyba udac.

    A jak sie kolegą zainteresuja, to powie, ze pensje wplaca, wolno mu.

    > Oczywiście cała zabawa będzie zaczęta, gdy nabiorę choć odrobinę
    > przekonania, że nie będziemy się musieli tłumaczyć przed skarbówką z
    > legalnych czynności (pieniądze tylko zmieniają swoją postać)

    Moze wam sie uda wytlumaczyc ... choc skoro US nie widzi gotowki,
    to moze byc trudno :-)

    J.