  • 1. Data: 2002-11-30 18:52:46
    Temat: zwrot towaru ze wzgledu na brak zadowolenia
    Od: Grandson <r...@p...onet.pl>

    kochani,
    przed wakacjami kupilem w MediaMarkt ekspres do kawy. niestety, mimo
    deklarowanego cisnienia 15 bar nie chce spieniac mleczka (a uwielbiam
    cappucino), ponadto zdarza sie czesto, ze zatyka sie modul do naparzania
    i woda, zamiast przez kawe, sika obok.
    oddalem do serwisu, serwis stwierdzil, ze.. powinienem uzywac innej kawy
    :))) no i ze dysza do spieniania mleka jest sprawna.
    ekspresy konkurencyjnych marek z podobnej polki cenowej u znajomych
    spieniaja, jak sie patrzy, i nie wykazuja awersji do mojej kawy.

    pytanie - czy moge towar zwrocic do MM (mam fakture) argumentujac, ze ze
    wzgledu na niedostatki konstrukcyjne (np. za slabe cisnienie pary) nie
    dziala, jak nalezy?
    czy jest jakis przepis w KC, ktory okresla, ze sprzet musi spelniac
    okreslone zadania deklarowane przez producenta, a ktory moglbym
    zacytowac kierownikowi sklepu?

    --
    Pozdrowka (regards)
    Grandson

  • 2. Data: 2002-12-01 02:23:37
    Temat: Re: zwrot towaru ze wzgledu na brak zadowolenia
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <M...@n...onet.pl>, Grandson wrote:
> [...]
    > czy jest jakis przepis w KC, ktory okresla, ze sprzet musi spelniac
    > okreslone zadania deklarowane przez producenta, a ktory moglbym

    No np.

    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl?dem kupuj?cego, je?eli
    rzecz sprzedana ma wad? zmniejszaj?c? jej warto?? lub u?yteczno?? ze
    wzgl?du na cel w umowie oznaczony albo wynikaj?cy z okoliczno?ci lub z
    przeznaczenia rzeczy, je?eli rzecz nie ma w?a?ciwo?ci, o których istnieniu
    zapewni? kupuj?cego, albo je?eli rzecz zosta?a kupuj?cemu wydana w stanie
    niezupe?nym (r?kojmia za wady fizyczne).

    Z tym ze widze tu taki klopot, ze jesli ten ekspres dziala faktycznie
    poprawnie z kawami do ekspresu (a nie ze zwyklymi) to wydaje sie ze ciezko
    ci bedzie wykazac ze ma on wade.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2002-12-01 11:47:22
    Od: Grandson <r...@p...onet.pl>

    In article <9...@z...router>, a...@n...net says...

> [...]
    > zapewni? kupuj?cego, albo je?eli rzecz zosta?a kupuj?cemu wydana w stanie
    > niezupe?nym (r?kojmia za wady fizyczne).

    aha, dzieki bardzo.

    > Z tym ze widze tu taki klopot, ze jesli ten ekspres dziala faktycznie
    > poprawnie z kawami do ekspresu (a nie ze zwyklymi) to wydaje sie ze ciezko
    > ci bedzie wykazac ze ma on wade.
    dla mnie najwieksza wada jest brak spieniania :) ja stosuje normalna
    kawe ziarnista, mielona w mlynku na grubo, wiec takie tlumaczenie pana
    wacka z serwisu jest glupie.
    bede raportowal, jak wroce z MM :)

  • 4. Data: 2002-12-01 21:56:20
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Grandson" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    [............]
    > dla mnie najwieksza wada jest brak spieniania :) ja stosuje normalna
    > kawe ziarnista, mielona w mlynku na grubo, wiec takie tlumaczenie pana
    > wacka z serwisu jest glupie.
    > bede raportowal, jak wroce z MM :)

    najlepiej przeczytaj co jest napisane w instrukcji obsługi
    jeśli jest napisane, że powinien działać poprawnie z każdym rodzajem kawy to
    nie ma ci nikt prawa powiedzieć w serwisie, abyś używał innej kawy niż
    lubisz
    i myślę, że na tej podstawie powinieneś żądać wymiany
    jak sprzedawcy odmówią to napisz do producenta sprzętu i do
    dyrektora/zarządu MM

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2002-12-02 09:52:41
    Od: p...@p...onet.pl

    Może Ci sięprzyda. Ja miałem podobną historię z czajnikiem bezprzewodowym,
    robił się straszny kamień (w postaci osadu w wodzie), kombinowałem jak tylko
    mogłem, ale więcej wydawał bym na odkamieniacze. Zaniosłem sprzęt do serwisu
    powiedzieli ze to wina wody, nei przyjąłem tego tłumaczenia, albowiem gotowalem
    już na kranówie, nałęczowiance, jurajskiej itp. i zawwsze to samo. Przy drugim
    podejsciu stwierdzili że wymienią grzałkę - jednak adnotację uczynili w karcie
    gwarancyjnej, że czajnik jest sprawny. Guzik rpawda jak się okazało pochodził 2
    dni i to samo. Skrobnąłem pismo (powołując się na rekojmie nie na gwarancję)
    wysłałem poleconym razem z czajnikiem, potem jeszcze dwa pisemka będące
    odpowiedzią na bzdurne tłumaczenia i w końcu odzyskałem kase i pozdbyłem się
    budla. (Tłumaczenie abym zmienił wodę było bezsensowne - no może gdyby się tak
    wyprowadził z Polski to możę kto wie.... :)

    Na poważnie.

    1/ czytaj instrukcję dokąłdnie

    ... zwróć uwagę na wskazania co do stosowania określonego rodzaju podzespoó
    (kawa,mleko)
    ... zwróć uwagę czy w txt gdzie mowa jest o ciśnienieu nie napisano aby, że
    wytwarza espres (do.....), (max...) itp

    2/ skrobnij słowo pisane powołując sięna cytowwane przepisy KC 556 i nast.

    3/ w piśmie podaj TYLKO swój aders domowy do doręczeń (bez nr.tel) nie zgadzaj
    się także na "wyjście proszę przyjść za 2 tygodnie pwiemy co zrobiliśmy w Pana
    sprawie"

    4/ dostarcz im towar i zabeirz dla siebie wniosek jaki napiszesz (zrób 2 kopie
    oczywiście niech podpisza obie)

    5/ dołącza dowód zakupu, paragon fakture - ale zrob ksero aby nic nei zginęło :)

    6/ wyjaśnij na czym polega wada, (jesli beda pytali keidy się ujawnila
    odpowiedż albo w trakcie użytkowania, albo nie wcześniej niż msc od daty kiedy
    będziesz składał pismo zawiadamiające o jej wystąpienu)

    7/ żadaj wymiany EXP. na nowy wolny od wad albo odstąpienia od umowy. (NIE MOGĄ
    NARZUCIĆ CI NAPRAWY - jesli beda chcieli powedz iż to jest towar oznaczony co
    do gatunku więc takeigo towaru się nie naprawia jesli nie wrażasz na to zgody)
    Jesli spytają kto tak wymyślił :) Odpowiedz USTAWODAWCA (wykładnia przep.)

    8/ czekaj na POLECONY list w domu cierpliwie z odpowiedzą.... max 21 dni od
    daty złożenia wsniosku

    NOC ZEKAM na nowy express - 0505 863 673 Dominik