  • 1. Data: 2006-01-17 16:49:39
    Temat: zwrot towaru w bricomarche - dlugie
    Od: NukeR <n...@p...gazeta.pl>

    Witam.

    Moze moglby mi ktos przyblizyc sprawe odnosnie zwrotu zakupionego towaru?
    Przedstawie sprawe tak: Zakupilem w bricomarche (polkowice) wkladke do
    zamka (ok. 45zl), poniewaz nie bylem pewny co do jej wymiarow zapytalem
    czy bedzie mozliwy zwrot towaru (za okazaniem paragonu itp). Odpowiedz
    byla, ze owszem jest to mozliwe.
    Pytalem poniewaz czesc z kasami oklejona jest kartkami "po odejsciu od
    kasy..." itp. (Juz te kartki mi sie nie spodobaly bo z tego co sie
    orientuje to po wejsciu do UE zaden sklep nie ma prawa wystawic tego typu
    wywieszek).

    A wiec okazalo sie ze zamek nie pasuje i po ok. 1h bylem w tym samym
    sklepie po gotowke.
    Jakiez bylo moje zdziwienie gdy okazalo sie ze TOWAR MUSZE WYMIENIC NA
    INNY. Malo tego wszystkie zamki jaki pozostaly byly tansze niz ten
    poprzedni i BARDZO NIE MILA PANI uswiadomila mnie ze albo kasa przepada :/
    albo dobieram cos w innym towarze.

    Po dluzszej dyskusji pojawil sie ochroniaz i druga kasjerka, a razem z nia
    stos papierow (chyba z lipca 2002), w ktorych sklep ten i kierownictwo
    popisuje sie pod tym ze nie zwracaja gotowki itp.

    Domyslam sie ze sklep nie mial prawa tak postapic ale czy mam racje? Teraz
    sprawa juz nie ma znaczenia bo dobralem do tej kwoty zarowke :) ale pytam
    z ciekawosci, ot tak na przyszlosc. Jak brzmia lub gdzie szukac przepisow
    regulujacych reklamacje, zwrot, wymiane.

    Moze to jakis sposob zeby sobie takie cos wydrukowac :) + zestaw tel. do
    PIH-u i UOK

    --
    pozd. -=NukeR=-
    gg: 1367917 irc: #pinkfloyd.pl

  • 2. Data: 2006-01-17 16:57:47
    Temat: Re: zwrot towaru w bricomarche - dlugie
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Domyslam sie ze sklep nie mial prawa tak postapic ale czy mam racje?

    Nie masz racji.
    Polecam przeczytac grupę na która napisałeś. Było dziesiątki razy.

    K.

  • 3. Data: 2006-01-17 17:06:26
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Nie masz racji.
    > Polecam przeczytac grupę na która napisałeś. Było dziesiątki razy.

    a moze i setki juz...

  • 4. Data: 2006-01-17 17:21:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    K. napisał(a):

    > Nie masz racji.

    Mylisz brak obowiązku z brakiem możliwości. Sklep NIE MUSI przyjąc
    zwrotu, ale MOŻE. Co kupującemu obiecano. I słowa nie dotrzymano.

    M.

  • 5. Data: 2006-01-17 17:26:18
    Od: NukeR <n...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2006 17:57:47 +0100, K. <k...@o...pl> napisał:

    > Nie masz racji.
    > Polecam przeczytac grupę na która napisałeś. Było dziesiątki razy.
    >
    > K.

    Dzieki. Faktycznie wina po mojej stronie :/ Swoja droga pomieszalem
    reklamacje, a zwrot towaru. Z tego co rozumiem moj towar byl
    pelnowartosciowy (nie uszkodzony) wiec nie podlegal reklamacji.

    A jak to jest wkoncu z tymi wywieszkami przy kasach "po odejsciu od kasy
    reklamacji/zwrotow nie uznajemy" Jest to jakos prawnie dopuszczone? Dalbym
    glowe, iz w TVP2 byla mowa o tym ze odkad Polska jest w UE takie praktyki
    sa nie dopuszczalne.

  • 6. Data: 2006-01-17 17:28:44
    Od: NukeR <n...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2006 18:21:59 +0100, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> napisał:

    > Mylisz brak obowiązku z brakiem możliwości. Sklep NIE MUSI przyjąc
    > zwrotu, ale MOŻE. Co kupującemu obiecano. I słowa nie dotrzymano.
    >
    > M.

    Slowa nie dotrzymano to fakt, ale udowodnic tego tez nie sposob :(
    Przyznaje sie ze moja wina i moglem sie jakos inaczej zabezpieczyc... na
    przyszlosc postaram sie pamietac.

  • 7. Data: 2006-01-17 19:15:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    NukeR wrote:
> [...]
    > dopuszczone? Dalbym glowe, iz w TVP2 byla mowa o tym ze odkad Polska
    > jest w UE takie praktyki sa nie dopuszczalne.

    Zwrotu towaru nie ma z definicji.
    Odpowidaja z tytułu niezgodnosci towaru z umowa, jesli cos jest nie tak.

  • 8. Data: 2006-01-17 21:29:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Jan 2006 13:15:02 -0600, witek napisał(a):

    > Zwrotu towaru nie ma z definicji.

    Z definicji nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu pełnowartościowego towaru.
    Co nie znaczy, że nie ma zwrotu w ogóle. Ale to dobra wola sprzedawcy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy waszego dobra!!!" - powiedzial premier Marcinkiewicz do Polaków.

  • 9. Data: 2006-01-17 22:31:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    NukeR wrote:
> [...]
    > kasy..." itp. (Juz te kartki mi sie nie spodobaly bo z tego co sie
    > orientuje to po wejsciu do UE zaden sklep nie ma prawa wystawic tego typu

    Wywieszać można. Co nie zmienia faktu, że taką wywieszką sklep tylko się
    ośmiesza (ew. straszy klientów), bo w pewnych sytuacjach reklamację przyjąć
    trzeba, niezależnie od treści okolicznych wywieszek.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 10. Data: 2006-01-18 06:00:03
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Mylisz brak obowiązku z brakiem możliwości. Sklep NIE MUSI przyjąc
    > zwrotu, ale MOŻE. Co kupującemu obiecano. I słowa nie dotrzymano.

    Czy to moze podpasc pod niewywiazanie sie z umowy?
    Klient zawarl umowe ze sklepem na zakup pod pewnymi warunkami, obie
    strony przystaly na te dodatkowe warunki, jednak jedna ze stron warunki
    zmienila.
    Gdyby druga strona nie godzila sie na te dodatkowe warunki, klient nie
    zawarlby umowy...

    Oczywiscie dochodzenie tego jest problematyczne, ale racja jest po
    stronie klienta

    MarcinJM