    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie-handlowiec-wyniki
    Date: Mon, 11 Feb 2002 13:13:33 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@ifs001.ifs.com.pl

    Użytkownik <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:233469065E5AD511BB2A0002557CD742948A31@regwarss
    1.m.big.pl...
    > zwolnil bo inaczej oni go zwolnia i jeszcze kaza zwracac za szkolenia (
    > kwoty idace w tysiace pln).

    Za szkolenia nie mogą kazać zwracać, kiedy zwalniają. Jeżeli sam
    natomiast się zwolnisz, to jeżeli była odpowiednia umowa ("zobowiązuję
    się przepracować itd.") mogą domagać się zwrotu przynajmniej części
    kosztów szkolenia (z egzekwowaniem to inna bajka, ale mogą się domagać
    ;))

    > pisaniu zwolnienia i nie podpisywaniu pozniej wypowiedzenia ( nie musze
    > zgadzac sie z powodami, a swoja prace wykonuje rzetelnie) ma szanse
    > powodzenia? krotko mowiac jak dlugo moze mi sie udac odwlec koniec
    > wspolpracy z firma?

    Wypowiedzenie musisz przyjąć (mogą Ci też wysłać pocztą), chyba, że
    będziesz nieobecny w pracy. Jeżeli nieobecność w pracy jest
    usprawiedliwiona (choroba, urlop) to w jej czasie nie można wypowiedzieć
    pracownikowi umowy.
    Okres wypowiedzenia zależy od stażu pracy w danej firmie. <0,5 roku 2
    tygodnie, < 3 lat miesiąc, > 3 lat 3 miesiące.

    Jeżeli nie zgadzasz się z uzasadnieniem wypowiedzenia (albo świadectwa
    pracy), to możesz podać pracodawcę do sądu pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz