  • 1. Data: 2004-08-15 12:15:01
    Temat: znak towarowy - czy mozna zastrzec nowe slowo?
    Od: "SoNiC" <pawel@_USUN_TO_lenart.pl>

    Witam,

    Powiedzmy, ze istnieje od niedawna w slangu mlodziezowym pewne slowo. Nie
    wiadomo kto je wymysli pierwszy (albo nie mozna tego udowodnic). W kazdym
    razie ono mi sie podoba i chce otworzyc sobie sklep pod takim wlasnie
    szyldem. Przy czym nie chce zeby w przyszlosci to slowo wykorzystala jakas
    inna siec branzowa. Chce zeby kojarzona z ta nazwa wlasnie _mnie_.

    Pytanie czy moge oprocz zastrzezenia znaku towarowego, zastrzec od razu to
    slowo? Czy takie nowe i najnowsze potoczne slowa jak np. spoko, sorewicz,
    zajawka itd. sa niezastrzegalne?

    Jak wyglada sprawa zastrzegania znakow towarowych, zwrotow, hasel
    reklamowych - mozecie polecic jakies aktualne zrodla, cenniki itd?

    Z gory dzieki za pomoc
    S.

  • 2. Data: 2004-08-16 08:24:17
    Temat: Re: znak towarowy - czy mozna zastrzec nowe slowo?
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "SoNiC" <pawel@_USUN_TO_lenart.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szyldem. Przy czym nie chce zeby w przyszlosci to slowo wykorzystala jakas
    > inna siec branzowa. Chce zeby kojarzona z ta nazwa wlasnie _mnie_.
    wprowadz sobie to "slowo" do firmy; jak ktos z branzy bedzie takze go
    uzywal, to pociagniesz z 43(2) i nastepne kc. - tak najprosciej

    > Jak wyglada sprawa zastrzegania znakow towarowych, zwrotow, hasel
    > reklamowych - mozecie polecic jakies aktualne zrodla, cenniki itd?
    prawo wlasnosci przemyslowej

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-08-16 18:24:28
    Od: "Van Tommy" <tsleczka@[nospam]polbox.com>

> [...]

    > Jak wyglada sprawa zastrzegania znakow towarowych, zwrotow, hasel
    > reklamowych - mozecie polecic jakies aktualne zrodla, cenniki itd?

    A najlepiej skorzystaj z usług rzecznika patentowego, bo może się okazać, że
    to słowo znakiem towarowym być nie może, a procedura rejestracyjna przed
    Urzędem Patentowym trwa jakieś trzy lata. Tylko unikaj partaczy, którzy
    dorabiają 'po godzinach" i każą Ci samemu podpisywać wszystkie wnioski w
    sprawie.
    Pozdrawiam,
    T.

  • 4. Data: 2004-08-16 20:05:15
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    SoNiC napisał(a):
    > Powiedzmy, ze istnieje od niedawna w slangu mlodziezowym pewne slowo.

    zaloze sie ze zakladasz sklep "ziomal", zgadlem? ;P

    --
    Drwal GG:2006587 [ROT13!]q...@b...cy
    zdjecie.moje.prv.pl /\ drwal.ws.prv.pl

  • 5. Data: 2004-08-17 10:32:08
    Od: "SoNiC" <pawel@_USUN_TO_lenart.pl>

    Niestety pudlo

  • 6. Data: 2004-08-17 11:30:32
    Od: Drwal <w...@o...tej>

    SoNiC napisał(a):
    > Niestety pudlo

    No coz, nie kumam czaczy ;) bo zdecydowanie nie identyfikuje sie z ta
    grupa docelowa jaka sa wlasnie ziomale...

  • 7. Data: 2004-10-15 09:45:10
    Od: <t...@n...wp.pl>

    "wirtualna" <w...@w...pl.com> wrote in message

> [...]
    > wprowadz sobie to "slowo" do firmy; jak ktos z branzy bedzie takze go
    > uzywal, to pociagniesz z 43(2) i nastepne kc. - tak najprosciej

    Czytalem gdzies, ze rzeczownik pospolity nie moze byc znakiem towarowym
    chronionym, jedynie pelna nazwa, tzn.:
    firma Zajawka S.C moze sobie istniec jednoczesnie z Zajawka S.A i nikt nie
    moze sie przyczepic, bo w obu przypadkach uzyto rzeczownika pospolitego,
    ktorego nie mozna zabraniac nikomu uzywac, gdyz wowczas kazdy by sobie
    opatentowal jakies slowo i nie byloby jak sie komunikowac nie placac
    tantiemow.

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 8. Data: 2004-10-16 19:56:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Oct 2004 t...@n...wp.pl wrote:

    >+ "wirtualna" <w...@w...pl.com> wrote in message
    [...]
> [...]
    >+ Czytalem gdzies, ze rzeczownik pospolity nie moze byc
    >+ znakiem towarowym chronionym, jedynie pelna nazwa, tzn.:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ firma Zajawka S.C moze sobie istniec jednoczesnie z Zajawka S.A
    ^^^^^^^^^^^^^

    Ja wKF: "znak towarowy" a "nazwa firmy" to są odrębne rzeczy !

    I "nazwa firmy" - dopóki nie zostanie zarejestrowana jako
    zastrzeżona, a NAWET jeśli zostanie to w zakresie w którym
    podmiot rejestrujący NIE działa - może być spokojnie użyta
    przez inny podmiot. AFAIK :)
    No i jest "zakres działania": Zajawka S.C. Kowalski, Nowak
    może być tylko jedna w gminie.
    Ale na drugiom końcu polski może być druga Zajawka S.C. Kowalski
    Nowak - i pewnie nie będą o sobie wiedzieli.
    Aż spróbują domenę zająć ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-16 22:26:12
    Od: <t...@n...wp.pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Ja wKF: "znak towarowy" a "nazwa firmy" to są odrębne rzeczy !
    No tak, moj blad, wszystko do jednego worka wrzucilem ;/
    A tak przy okazji, to czy za znak TM sie placi (bo za (R) to chyba tak...)?

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 10. Data: 2004-10-18 18:40:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 17 Oct 2004 00:26:12 +0200, <t...@n...wp.pl> wrote:

    >No tak, moj blad, wszystko do jednego worka wrzucilem ;/
    >A tak przy okazji, to czy za znak TM sie placi (bo za (R) to chyba tak...)?
    Za TM sie nie placi bo kazdy TradeMark to TradeMark. Nie placi sie i
    nic jego uzycie nie daje. Chyba ze psychologicznie - zwracasz komus
    uwage ze danego znaku uzywasz jako oznaczenia swojego produktu -
    inteligentny czlowiek wie to bez "TM" ale niektorym trzeba to
    unaocznic :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!