  • 121. Data: 2013-03-23 17:12:08
    Temat: Re: zlodzieje - hobbysci - prawo przyklasnie zlodziejom
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.03.2013, o godzinie 10.39.11, na pl.pregierz,pl.soc.prawo, Andrzej
    Lawa napisał(a):

    > Hmm... Fascynujące. Wytłumacz mi zatem dlaczego w kraju, gdzie za
    > kradzież faktycznie dokonują amputacji, złodziejstwo kwitnie.

    Kwitnie jak bardzo i co się kradnie i za co się amputuje? No i gdzie?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 122. Data: 2013-03-23 18:58:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...spamnie.org.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Pojedź do Szwecji i zostaw plecak na ulicy.
    >
    > Wiesz, tam niedawno jeszcze ucinano ręce za kradzież...

    To dlaczego przestano?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 123. Data: 2013-03-23 19:20:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    bo było nieskuteczne?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 124. Data: 2013-03-23 23:29:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.03.2013 18:58, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail t...@o...spamnie.org.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To dlaczego przestano?

    Czy to aby nie był sarkazm, hmm? ;)

  • 125. Data: 2013-03-23 23:30:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.03.2013 17:12, Habeck Colibretto pisze:

    > Kwitnie jak bardzo

    Kwitnąco.

    > i co się kradnie

    A co jest?

    > i za co się amputuje?

    Za kradzież.

    > No i gdzie?

    Iran, Dubaj, Arabia Saudyjska...

  • 126. Data: 2013-03-23 23:58:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@t...hell napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > bo było nieskuteczne?

    Skoro cytujesz 10 linijek to mozeo dniesiesz sie do całosci a nie do
    ostatniego zdania?

    P.S. No i co z tym singapurem? Padł jako przykład i co? Nikt nie zawetuje,
    że tma to działa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

  • 127. Data: 2013-03-24 00:31:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.03.2013 23:58, Budzik pisze:

    > P.S. No i co z tym singapurem? Padł jako przykład i co? Nikt nie zawetuje,
    > że tma to działa?

    Singapur jest przypadkiem dość szczególnym z uwagi na szereg czynników,
    chociażby ekonomicznych.

    Bezrobocie tam niemalże nie istnieje co eliminuje jeden z podstawowych
    czynników "promujących" kradzieże.

    Poza tym - skąd w ogóle ta teoria o ucinaniu rąk w Singapurze??

  • 128. Data: 2013-03-24 02:06:46
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 23.03.2013, o godzinie 23.30.39, na pl.pregierz,pl.soc.prawo, Andrzej
    Lawa napisał(a):

    > Kwitnąco.

    > A co jest?

    > Za kradzież.

    > Iran, Dubaj, Arabia Saudyjska...

    Widzę, że konkrety.
    Dubaj to nie kraj ale niech będzie.

    Ciekawie wyglądają takie zestawienia:
    http://www.nationmaster.com/graph/cri_rob_vic-crime-
    robbery-victims
    http://www.nationmaster.com/country/pl-poland/cri-cr
    ime
    http://www.nationmaster.com/country/sa-saudi-arabia/
    cri-crime
    Co do Dubaju -
    http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_Ara
    b_Emirates

    Tylko nie zaczynaj, że jak mi się tam tak podoba, to mogę tam zamieszkać.
    Po prostu zastawiam się czy obcinanie koniczyn abstrahując od moralności ma
    wpływ na ilość kradzieży (tak jak np. małe rozwarstwienie finansowe
    społeczeństwa).

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 129. Data: 2013-03-24 12:08:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.03.2013 02:06, Habeck Colibretto pisze:

    > Widzę, że konkrety.
    > Dubaj to nie kraj ale niech będzie.

    Osobna jurysdykcja.

    > Ciekawie wyglądają takie zestawienia:
> [...]

    Są kradzieże? Są. Żeby to był choćby rząd wielkości różnicy...

    Swoją szosą trochę śmierdzą mi dane dla Polski - wg tej strony ponad 1/3
    Polaków ma kłopoty z prawem z powodu narkotyków.

    > Co do Dubaju -
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_Ara
    b_Emirates

    "However, the U.S. Embassy advises U.S. citizens to take normal
    precautions against theft, such as not leaving a wallet, purse, or
    credit card unattended. Although vehicle break-ins in the UAE are rare,
    U.S. citizens are encouraged to ensure that unattended vehicles are
    locked and that valuables are not left out in plain sight".

    Czyli normalnie.

    Stawiałbym raczej na ten drugi czynnik.

  • 130. Data: 2013-03-25 03:58:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > czynników "promujących" kradzieże.
    >
    > Poza tym - skąd w ogóle ta teoria o ucinaniu rąk w Singapurze??

    Chyba bardziej chodziło o kary cielesne.
    Ale skoro singapur nie pasuje, to ponawiam pytanie - czy w jakimś kraju
    kulturowo i rozwojowo podobnym do Polski wypróbowano nieskuteczność
    cielesnych metod karania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.