  • 1. Data: 2005-03-19 14:02:31
    Temat: zlecenie reklamy
    Od: "Agnes" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Sytuacja jest następująca: przedsiębiorca zlecił wykonanie i zamieszczenie
    reklamy agencji reklamowej X, której wręczył zadatek. Umowa postanawia, że
    "w przypadku rezygnacji z zamieszczenia reklamy w terminie od 14-28 dni od
    daty podpisania umowy reklamodawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów w
    wysokości 30% wartosci usługi. Po tym terminie rezygnacja wiąze sie z
    pokryciem całości wartości usługi" Jednocześnie termin wykonania zlecenia
    wynosi do 4 miesięcy od daty zawarcia umowy. Termin ten upłynął, a wykonawca
    ograniczył się jedynie do przedstawienia projektu wspomnianej reklamy. Czy
    w tej sytuacji reklamodawca może bez wyznaczania terminu dodatkowego od
    umowy odstąpić, zgodnie z art. 635 KC ? Czy może żądać zwrotu zadatku w
    podwójnej wysokości zgodnie z art.394 § 1 KC ? Z góry dziękuję za
    odpowiedź.

  • 2. Data: 2005-03-19 16:08:37
    Temat: Re: zlecenie reklamy
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Agnes" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > w tej sytuacji reklamodawca może bez wyznaczania terminu dodatkowego od

    Nie jestem pewien czy jest tu od czego odstepowac. Umowa byla zawarta na
    zawarta czas oznaczony, termin uplynal i umowa wygasla.

    > Czy może żądać zwrotu zadatku w
    > podwójnej wysokości zgodnie z art.394 § 1 KC ?

    Naturalnie

    Z góry dziękuję za
    > odpowiedź.

    Prosze :)

    PS jestem tylko studentem i nie gwarantuje merytorycznej slusznosci mojej
    opinii.

  • 3. Data: 2005-03-19 16:36:55
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Z drugiej strony moze ta umowa zostac potraktowana jako umowa zlecenia (a
    nie umowa o dzielo) i na podstawie art. 746 par 1 i 3 Kc moze zostac
    wypowiedziana z "waznego powodu" jakim jest niewykonanie reklamy w terminie.
    Ewentualnie mozna uznac, ze jest to umowa mieszana zlecenia (zamieszczenia
    reklamy) i dziela (jej wykonanie). Wtedy do zlecenia stosujesz przepisy z Kc
    o zleceniu (wypowiedzenie na podstawie 746 par 1 i 3) a o dzielo 635 Kc.

  • 4. Data: 2005-03-19 18:14:06
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Heming napisał(a):
> [...]
    > Ewentualnie mozna uznac, ze jest to umowa mieszana zlecenia (zamieszczenia

    Dlaczego zamieszczenie reklamy miałoby być umową zlecenia (a raczej
    nieuregulowaną umową o świadczenie usług)? Przecież to też dzieło, liczy
    się skutek.

    KG

  • 5. Data: 2005-03-19 18:43:32
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Dlaczego zamieszczenie reklamy miałoby być umową zlecenia (a raczej
    > nieuregulowaną umową o świadczenie usług)? Przecież to też dzieło, liczy
    > się skutek.

    A dlaczego nie? ;) Mamy swobode umow. Nie wiem, umowy nie widzialem, wiec
    szukam troche po omacku.