  • 1. Data: 2005-03-19 11:28:23
    Temat: dokument z data wsteczna
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    witam

    czy istnieje jakas odpowiedzialnosc za wystawienie dokumentu z data
    wsteczna? na razie nie jest istotne jaki to dokument (ale istnieje
    ustawowy obowiazek sporzadzenia tego dokumentu do konca powiedzmy
    czerwca - dokument zostal sporzadzony we wrzesniu, a podpisany zostal
    z data majowa). czy grozi cos za to w przypadku ujawnienia?
    TIA
    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!

  • 2. Data: 2005-03-19 12:07:04
    Temat: Re: dokument z data wsteczna
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@b...cy> napisal(a):
> [...]
    > czerwca - dokument zostal sporzadzony we wrzesniu, a podpisany zostal
    > z data majowa). czy grozi cos za to w przypadku ujawnienia?

    Jest to poświadczenie nieprawdy, jednak będzie trudno to udowodnić.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-03-19 13:21:56
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-19 13:07, *Samotnik* w te oto słowa się odzywa:

    > Jest to poświadczenie nieprawdy, jednak będzie trudno to udowodnić.

    osoba ktora dokumenta sporzadzila sama to stwierdzila przed sadem.

  • 4. Data: 2005-03-19 13:34:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@b...cy> napisal(a):
    > No i wtedy, 2005-03-19 13:07, *Samotnik* w te oto słowa się odzywa:

    > osoba ktora dokumenta sporzadzila sama to stwierdzila przed sadem.

    Co stwierdziła? Że data, wymieniona na dokumencie jako data jego
    sporządzenia, jest wcześniejsza niż moment faktycznego sporządzenia? No
    to napisz do prokuratury i opisz sprawę. Jeśli to była kartka na
    urodziny, to pewnie umorzą sprawę, ale jeśli jakiś poważny dokument, to
    pewnie się zajmą tematem. ;)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-03-19 21:18:10
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-19 14:34, *Samotnik* w te oto słowa się odzywa:

    > Co stwierdziła? Że data, wymieniona na dokumencie jako data jego
    > sporządzenia, jest wcześniejsza niż moment faktycznego sporządzenia?

    dokladnie. musze sie jeszcze upewnic, czy to zostalo zaprotokolowane.

    > No to napisz do prokuratury i opisz sprawę. Jeśli to była kartka na
    > urodziny, to pewnie umorzą sprawę, ale jeśli jakiś poważny dokument, to
    > pewnie się zajmą tematem. ;)

    a czy sad nie powinien sie tym zajac? nie chce byc donosicielem,
    szczerze mowiac wolalbym, zeby to wlasnie sad zalatwil.

  • 6. Data: 2005-03-21 08:39:08
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Zależy kto go wystawił.

    > Co stwierdziła? Że data, wymieniona na dokumencie jako data jego
    > sporządzenia, jest wcześniejsza niż moment faktycznego sporządzenia? No
    > to napisz do prokuratury i opisz sprawę.

    Prokuratura umorzy postępowanie. Ale pewnie dużo zależy od tego, co to za
    dokument. U mnie było tak: procesowałem się parę lat z pewnym babskiem
    (funkcjonariusz publiczny). Sprawa dotyczyła zaległego czynszu, wcześniej
    (jeszcze przed założeniem sprawy cywilnej) sąd nakazał jej zapłacić. Potem był
    wyrok, baba dalej nie płaciła. W tym momencie odkryłem, że w dokumentacji
    znajdują się dokumenty przerobione przez babę, a jeden z nich po prostu
    wystawiono z datą wsteczną (o zdrowe parę lat). To była notatka służbowa, z
    której wynikało, że baba przekazuje mieszkanie. Datę wpisała wcześniejszą, żeby
    nie płacić tego czynszu a samą notatkę sporządziła już w trakcie procesu, kiedy
    zorientowała się, że jednak będzie musiała płacić (oczywiście żadnego
    przekazania w rzeczywistości nigdy nie było). Zarówno prokuratura jak i sąd
    całkowicie pominęły ten dokument i postępowanie umorzyły. W uzasadnieniach
    nawet nie wspomniały, że on w ogóle istniał. Widocznie uznały, że nie miał
    żadnego znaczenia.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2005-03-21 18:32:28
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-21 09:39, *Czapla* w te oto słowa się odzywa:

    > Zależy kto go wystawił.

    notariusz

    > Prokuratura umorzy postępowanie.

    A ty wróżka?