  • 1. Data: 2005-03-19 13:41:44
    Temat: prawo do domeny *.com.pl
    Od: "@dams" <a...@S...onet.pl>

    Podam przykład:

    Firma "X" (duża instytucja) posiada swoją stronę internetową: x.pl , ja
    natomiast zakupiłem domenę x.com.pl - była wolna. Mam pytanie jak wygląda
    sprawa domen w naszym kraju - czy firma X może odebrać mi moją domenę ??

    PS chetnie poczytałbym coś na ten temat ... tylko nie mogę na nic trafić

    Bardzo prosze o rade ponieważ firma X własnie się do mnie odezwała .... :[ i
    troszkę się obawiam ...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-19 15:08:11
    Temat: Re: prawo do domeny *.com.pl
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Bardzo prosze o rade ponieważ firma X własnie się do mnie odezwała .... :[ i
    > troszkę się obawiam ...

    Jesli nie sprzedajesz towaru konkurencyjnego to nie powinienes miec
    problemow z ustawą. Jesli nie zalezy ci bardzo na domenie, to rzuc im
    cene np. 20 tys, a jak bedą hardzi to 100 zl wiecej za kazdy dzien ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-03-19 16:18:46
    Od: "Piotr Benesz" <b...@a...pl>

    > Bardzo prosze o rade ponieważ firma X własnie się do mnie odezwała ....
    :[ i
    > troszkę się obawiam ...

    Podobna sytuacja byla z domena microsoft.pl
    poczytaj, tutaj jest opisany caly przepieg sprawy http://www.micr0soft.pl/

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-24 22:31:51
    Od: "RB" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Benesz" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > poczytaj, tutaj jest opisany caly przepieg sprawy http://www.micr0soft.pl/

    Trochę to poczytałem ... i włos się jeży.
    To k....wa po jakiego ch..ja zarejestrowali mu w urzędzie taką firmę, skoro
    to było sprzeczne z prawem, bo przecież polskie sądy takie stanowisko
    przyjęły. I k...wa jeszcze ten urząd patentowy - jeśli został właścicielem
    tego znaku towarowego, to co, nie może go używać?
    Nie znam się na tym, ale wiele jest firm o tych samych nazwach. Ważne jest,
    z tego co wiem, żeby były rejestrowane w różnych gminach (ewidencjach d.g.).
    I co, nagle jakiś wyjątek. Bo to MS. Nie rozumiem stanowiska sądów w Łodzi.

    Robert

  • 5. Data: 2005-03-26 15:52:55
    Od: "Meklar" <m...@v...pl>

    > Jesli nie sprzedajesz towaru konkurencyjnego to nie powinienes miec
    > problemow z ustawą. Jesli nie zalezy ci bardzo na domenie, to rzuc im
    > cene np. 20 tys, a jak bedą hardzi to 100 zl wiecej za kazdy dzien ;-)

    To będzie przestępstwem (tzw. cybersquatting), nie wolno kupować domeny w celu
    późniejszej jej odsprzedaży (to tak jakbyś nagle chciał zarejestrować domenę
    światowego koncernu, który planuje wejście na polski rynek i później żądać za
    nią tysięcy złotych). Jeśli natomiast domena będzie Tobie służyć to śmiało
    możesz jej używać. Niestety nie znam żadnych artykułów na ten temat (opieram
    się na opinii wykładowcy-prawnika).

    Co do działalności konkurencyjnej masz rację.

    Myślę, że nie obejdzie się wtedy bez potyczek z firmą X. Tak naprawdę można to
    przedstawić tak:
    jest sobie Pan Kowalski i chce założyć sobie stronę, rejestruje kowalski.pl .
    Na stronie będą zdjęcia kota oraz opis sierpniowej wycieczki w Tatry. Po pewnym
    czasie zgłasza się firma, która nazywa się Kowalski i Spółka i domaga się
    oddania domeny. Czy ma prawo? Odpowiedz sobie sam.

    Pozdrawiam
    Meklar

  • 6. Data: 2005-03-26 16:19:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Meklar wrote:

    > To będzie przestępstwem (tzw. cybersquatting), nie wolno kupować domeny w celu
    > późniejszej jej odsprzedaży (to tak jakbyś nagle chciał zarejestrować domenę

    Który artykuł KK robi z tego przestępstwo?

    A trudno uznać pojedynczą literę za zastrzeżony znak towarowy - więc
    odpada zastosowanie przepisów związanych z nieuprawnionym wykorzystaniem
    zastrzeżonych znaków towarowych.

  • 7. Data: 2005-03-26 16:51:19
    Od: "Meklar" <m...@v...pl>

> [...]
    >
    > A trudno uznać pojedynczą literę za zastrzeżony znak towarowy - więc
    > odpada zastosowanie przepisów związanych z nieuprawnionym wykorzystaniem

    Masz rację, jedną literę trudno uznać za zastrzeżony znak towarowy, tak samo
    ciąg liczb (sprawa "586" (Intel)).

    Artykułu nie ma w polskim prawie (lub go nie znam) ale za to jest traktat WIPO
    z 1996 roku ratyfikowany przez Polskę w 2003 roku, w którym zapisano proceder
    cybersquattingu jako nielegalny. Samo WIPO walczy z tym zjawiskiem i to dość
    skutecznie.

    Myślę jednak, że jeśli ktoś założyłby firmę o takiej samej nazwie jak firma X
    tylko zajmująca się czymś innym to firma X nie mogła by nic zrobić by wymusić
    odsprzedaż czy też porzucenie domeny. Przypomina to rejestrowanie identycznych
    nazw firm ale w różnych branżach ;)

    Pozdrawiam
    Meklar

  • 8. Data: 2005-03-26 17:14:56
    Od: "Meklar" <m...@v...pl>

    Być może zainteresuje Pana sprawa polskiej domeny:

    http://arbiter.wipo.int/domains/awards/html/2003/wip
    o2003pl1.html

    Przy okazji warto przyjrzeć się jakie argumenty miała strona pozwana, trochę
    śmieszne (chociaż też prymitywne) ;)

    Jest to jedyna sprawa prowadzona przez WIPO odnośnie adresu w domenie .pl

    Pozdrawiam
    Meklar

  • 9. Data: 2005-03-26 17:34:43
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Meklar wrote:

> [...]
    > odsprzedaż czy też porzucenie domeny. Przypomina to rejestrowanie identycznych

    microsoft.pl ?

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 10. Data: 2005-03-26 17:51:56
    Od: "Meklar" <m...@v...pl>

    > microsoft.pl ?

    Tak, to jeden z najlepszych przykładów :)

    Pozdrawiam
    Meklar