  • 1. Data: 2003-09-04 13:28:15
    Temat: ziemia
    Od: "julkaxx" <j...@W...onet.pl>

    Witam
    mam takie pytanie,wiadomo że teraz przepisanie ziemi z ojca na syna który nie
    ma
    wykształcenia rolniczego jest możliwe,a jak to będzie jak się wejdzie do Unii?
    Czy syn który nie ma wykształcenia rolniczego ale np inne wyższe,może mieć
    przepisaną ziemie?
    W zasadzie ziemia wtedy pozostaje w rodzinie,więc?
    Chyba to byłoby nie tak,gdyby ojciec nie mógł przepisać ziemi którą od wielu
    lat uprawia,i miałby oddać albo sprzedać w inne ręce.
    Jak to będzie?
    Proszę o radę

    Pozdrawiam
    Jolanta Huk

  • 2. Data: 2003-09-04 13:34:55
    Temat: Re: ziemia
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai julkaxx kemenangan 04 wrz 2003 menyalin :

    > Czy syn który nie ma wykształcenia rolniczego ale np inne wyższe,może mieć
    > przepisaną ziemie?

    Nie jestem pewien ale z tym przepisem to jest tak, ze ziemie moga nabywac wszyscy
    posiadajacy
    wyksztalcenie rolnicze lub srednie lub wyzej, czyli jak masz wyzsze to rolnicze Ci
    jest niepotrzebne. To raz
    a dwa, to ten przepis powstal chyba po to zeby ograniczac mozliwosci wykupu ziemi, a
    kwestia
    dziedziczenia swoja droga. Wiec jezeli grunt to wlasnosc to dziedziczenie chyba
    bedzie odbywac sie
    normalnie wedlug prawa spadkowego. Tak sie mi wydaje przynajmiej.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-09-04 13:51:24
    Od: "Mor" <m...@m...neostrada.pl>

    Po pierwsze to ojciec i syn są w kręgu osób najbliższych w rozumieniu ustawy
    o kształtowaniu ustroju rolnego, a zatem zarówno czynności za życia jak i
    dziedziczenie gruntów rolnych odbywają się z pominięciem Agencji
    Nieruchomości Rolnych, niezależnie od posiadanego wykształcenia. Po drugie,
    to pomijając krąg najbliższych obrót ziemią rolną zawsze będzie możliwy, a
    jedynie utrudniony za sprawą pierwokupu dla w/w Agencji, a sama wspomniana
    ustawa jest właśnie zrobiona "pod Unię", choć zapewne będą w niedługim
    czasie coś przy niej grzebać. Po trzecie, to gdyby nie chodziło o
    osobynajbliższe, to nie wystarczą sama kwalifikacje rolnicze, a potrzebne
    jest dodatkowo oświadczenie nabywcy o osobistym prowadzeniu (a zatem i
    posiadaniu) gospodarstwa rolnego poświadczone przez wójta (ewentualnie
    burmistrza, czy prezydenta miasta). Jak coś bardziej szczegółowo to odsyłam
    do wspomnianej ustawy.

  • 4. Data: 2003-09-04 15:01:33
    Od: "Marcin Goralski" <g...@p...wprost.pl>

    "Mor" <m...@m...neostrada.pl> wrote in message
    > do wspomnianej ustawy.

    mozesz podac jakisz sznurek ?

    marcin

  • 5. Data: 2003-09-04 18:15:29
    Od: "Mor" <m...@m...neostrada.pl>

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase i w tej wyszukiwarce wpisz "o
    kształtowaniu ustroju rolnego". A później to już wszystko jasne. Powodzenia

  • 6. Data: 2003-09-05 08:47:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pemakai julkaxx kemenangan 04 wrz 2003 menyalin :

    > Nie jestem pewien ale z tym przepisem to jest tak,

    A ja mam nadzieje, ze ktos wreszcie zaskarzy badz zmieni te idiotyczna
    ustawe,
    wprowadzona po to, by bogaci rolnicy mogli zlupic mniejszych.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-09-05 10:35:46
    Od: "Mor" <m...@m...neostrada.pl>

    Ta ustawa jest nie tyle dla wszystkich bogatszych rolników, co dla tych
    biznesmenów rolnych z PSL i innych partii, którzy mają wejścia w Agencji.

  • 8. Data: 2003-09-08 10:06:43
    Od: "julkax" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mor" <m...@m...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase i w tej wyszukiwarce wpisz
    "o
    > kształtowaniu ustroju rolnego". A później to już wszystko jasne.
    Powodzenia

    Dziękuje bardzo za rady :)

    Pozdrawiam serdecznie

    Jolanta