  • 1. Data: 2003-09-04 11:24:00
    Temat: jednostronne wypowiedzenie umowy najmu
    Od: "Leszek Migdal" <x...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie - czy istnieje mozliwosc wypowiedzenia umowy najmu w ciagu paru
    dni od jej podpisania w zwiazku z tym, ze okazalo sie, ze lokal wymaga
    sporych nakladow na remont ?

    Bo wlasnie taka mam sytuacje, ze wlasciciel lokalu nie chce zaplacic za
    naprawe dachy, ktory okazalo sie przecieka.

    Umowe podpisano w poniedzialek, no i teraz pytanie, czy mozna ja po prostu
    rozwiazac ? Czy tez w takim wypadku kaucja i tak by przepadla ?

    pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz
    LM

  • 2. Data: 2003-09-04 18:08:30
    Temat: Re: jednostronne wypowiedzenie umowy najmu
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Leszek Migdal" <x...@o...pl> naskrobał/a w

    > Mam pytanie - czy istnieje mozliwosc wypowiedzenia umowy najmu w
    > ciagu paru dni od jej podpisania w zwiazku z tym, ze okazalo sie, ze
    > lokal wymaga sporych nakladow na remont ?

    Kodeks cywilny.

    Art. 664. § 1. Jeżeli rzecz najęta ma wady, które ograniczają jej
    przydatność do umówionego użytku, najemca może żądać odpowiedniego
    obniżenia czynszu za czas trwania wad.
    § 2. Jeżeli w chwili wydania najemcy rzecz miała wady, które
    uniemożliwiają przewidziane w umowie używanie rzeczy, albo jeżeli wady
    takie powstały później, a wynajmujący mimo otrzymanego zawiadomienia nie
    usunął ich w czasie odpowiednim, albo jeżeli wady usunąć się nie dadzą,
    najemca może wypowiedzieć najem bez zachowania terminów wypowiedzenia.

    oraz

    Art. 682. Jeżeli wady najętego lokalu są tego rodzaju, że zagrażają
    zdrowiu najemcy lub jego domowników albo osób u niego zatrudnionych,
    najemca może wypowiedzieć najem bez zachowania terminów wypowiedzenia,
    chociażby w chwili zawarcia umowy wiedział o wadach.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dzien bez wspomnienia o Babylon 5, to dzien stracony.