  • 1. Data: 2003-09-04 11:44:26
    Temat: odwołanie się od wyroku sądu grodzkiego - I instancja
    Od: "Marysia" <z.fijolek@NO_SPAM_chello.pl>

    Szanowni Grupowicze,
    Wczoraj zapadł wyrok w mojej sprawie (stłuczka samochodowa), który uważam za
    mocno krzywdzący dla mnie, zwłaszcza, że Sąd orzekł różną wysokość grzywien
    dla obu stron. Ja mam zapłacić mniej niż drugi obwiniony, ale oczywiście
    chodzi także o kwotę, która zostanie zabrana przez ubezpieczyciela. A jest o
    co walczyć. W związku z tym ufam, że są pewne szanse, iż zapadnie inny
    wyrok.
    Ale - do rzeczy.
    Chcę się odwołać od tego wyroku, ale nie mam pojęcia, jak to się robi. Nr
    sprawy, adres sądu, nazwisko asesora - znam. Tylko jak powinnam to
    umotywować? Może ma ktoś z Was jakiś wzór...
    A może to powinnam napisać prośbę o przysłanie wyroku na piśmie?
    Jak wiadomo mam na to 7 dni, więc będę zobowiązana za szybką pomoc.
    Dziękuję
    Marysia Fijołek
    P.S. Czy Sąd wyższej instancji może zasądzić inną wysokość grzywien dla
    obojga obwinionych?

  • 2. Data: 2003-09-04 14:02:52
    Od: Dredd<...@...pl>

    JAk najbardziej słuszna jest myśl o wystąpieniu do Sądu o
    uzasadnienie wyroku na piśmie. Pamiętaj o 7-dniowym terminie.
    Po zapoznaniu się z uzasadnieniem będziesz mogła sformułować
    apelację - chodzi zapewne o wykroczenie - więc w terminie 7 dni od
    doręczenia Ci uzasadnienia wyroku na piśmie.
    Korzystanie z wzorów apelacji polecam bardzo umiarkowanie. Każda
    sprawa jest inna. To już lepeij zasięgnąc rady adwokata

    -> http://usenet.pomocprawna.info