  • 1. Data: 2003-07-10 21:59:00
    Temat: zgloszenie umowy o prace do ZUSu
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    czy to prawda ze firmy prowadzace ksiegowosc
    w buirach rachunkowych (rozliczajace sie raz w miesiacu)
    moga zglaszac nowych pracownikow (nowe umowy
    o prace) w okresie miesiecznym (zamiast obowiazujacych
    ogolnie 2 tygodni) ??? znajomy zatrudnil sie pod koniec
    czerwca, ale nie ma jeszcze umowy - szef firmy nie kwapi
    sie do umowy, powolujac sie wlasnie na miesieczny
    okres zloszeniowy ....

    ZOMO

  • 2. Data: 2003-07-11 07:28:40
    Temat: Re: zgloszenie umowy o prace do ZUSu
    Od: "Magda" <m...@g...com.pl>

    Z tego co ja wiem, to ogólny termin dla wszystkich wynosi 7 dni od powstania
    obowiązku czyli w tym przypadku nawiązania stosunku pracy.
    pozdr
    Magda

  • 3. Data: 2003-07-11 15:30:59
    Od: s...@t...pl

    Dokładnie tyle - 7 dni - wynosi obowiązkek zgłoszenia do ubezpieczeń
    społecznych do ZUS, a rozliczenie miesięczne to już jest CAŁKOWICIE inna
    sprawa. Na marginesie dodam, że chyba również w ciągu 7 dni według kodeksu
    pracy musi być podpisana i wręczona pracownikowi umowa o pracę.

  • 4. Data: 2003-07-13 10:24:41
    Temat: Odp: zgloszenie umowy o prace do ZUSu
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
    > sprawa. Na marginesie dodam, że chyba również w ciągu 7 dni według kodeksu
    > pracy musi być podpisana i wręczona pracownikowi umowa o pracę.

    kodeks pracy to musial by respektowac sam pracownik, co
    nie zawsze jest mu na reke, jak wiadomo....za to ZUS moze to respektowac
    bez obaw, wiec wydaje mi sie dziwne takie lekcewazace podejscie
    pracodawcy (podpisal umowe z data 3 tyg. wstecz... !)

    ZOMO