  • 1. Data: 2003-07-10 20:31:34
    Temat: Procesowanie się z wykonawcą budynku
    Od: "Juras" <i...@p...wp.pl>

    Witam,
    Jestem członkiem wspólnoty mieszkaniowej nowej nieruchomości. Niestety, co
    juz sie staje dzisiaj normą, jakość wykonania tego budynku jest
    katastrofalna. Została niedawno zrobiona niezależna ekspertyza - lista
    usterek technicznych, w tym bardzo poważnych, ciągnie się na kilka stron.
    Mimo takiego stanu rzeczy budynek uzyskał odbiór techniczny.
    Zarząd wspólnoty ma zamiar sądzić się z wykonawcą nieruchomości o usunięcie
    wszystkich usterek - ma to kosztować ok.200 tys złotych.
    Moja pytanie jest następujące: czy jest sens się sądzić? Sprawa pewnie
    będzie się ciągnąć latami, będą wykonywane kolejne ekspertyzy, itp., koszty
    sądowe i mecenasów będzie ponosić wspólnota. Czy w efekcie nie będzie tak,
    że nic się nie uzyska na drodze prawnej a dodatkowo zostaną utopione niemałe
    pieniądze na sądy, prawników itd, które możnaby przeznaczyć na remonty.

    Dzieki z góry za porady,
    Jurek

  • 2. Data: 2003-07-10 22:19:18
    Temat: Re: Procesowanie się z wykonawcą budynku

    Czy budynek jest już rozliczony?
    W naszm prrzypadku od ceny końcowej odjęto za porozumienień wartość usterek,
    jak to nazwali uciążliwych do usunięcia lub coś podobnie brzmiącego. W
    każdym bąź razie, taniej w końcowym rozliczeniu co niektórzy zapłacili za
    metr mieszkania. Chęć dogadania się była po obu stronach ....