  • 11. Data: 2005-03-22 16:51:24
    Temat: Re: zbieranie peseli
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Dlatego tez np. słynna lista z IPN _NIE_JEST_ zbiorem danych osobowych, bo
    > nic z niej nie wynika, może za wyjątkiem np. Winicjusza Chróścielińskiego.
    > DLaczego dla niego? Bo mozna zakładać, że osób o takim imieniu i nazwisku
    > jest jedna, może dwie w POlsce.

    jest, bo wystarczy ze z tego zbioru jednoznacznie idetyfikujesz chociaz 1
    osobe

    Jean

  • 12. Data: 2005-03-23 21:19:59
    Od: "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    > zdradź nam w jakim celu chcesz przetwarzać PESELe ?

    kilka firm na moim terenie przechowuje pełne dane osobowe
    rzecz w tym aby te osoby nie powtarzały sie - ogólnie mówiąc - w tych
    firmach - bo tylko firma która zarejestrowała ostatnia daną osobe coś z tego
    ma - chodzi o weryfikacje osób (ale tylko ich peseli - ja nie mam innych
    danych osobowych) i poinformowanie te firmy która z firm na (ogólnie) peselu
    zarabia

    przykład
    firma A wpisuje na stronie www pesel gościa - baza porównuje sobie pesele -
    jak pesela nie to go dopisuje - gdy w którejś z firm B,C,D ...... pojawia
    też sie ten sam pesel - obie firmy sa informowane o zaistniałym fakcie -
    firma która ostania (data jest w firmie nie u mnie) zarejestrowała dany
    pesel informuje mój serwer - jej zostaje przypisany pesel a w bazie w innych
    firmach dany pesel jest wyrzucany - tylko tyle z pesali potrzebuje zrobić -
    nie mam nazwist nie znam dat nie wiem nic o osobie itd. w sumie mam gołe
    cyfry stanowiace pesel
    czy moge to robic bez jakis problemów prawnych ?
    Hubertus

  • 13. Data: 2005-03-23 21:33:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Hubi napisał(a):

    > czy moge to robic bez jakis problemów prawnych ?

    Jeżeli dana działalność nie ma szczególnych regulacji dot. przetwarzania
    danych osobowych i/lub weryfikacji osób.

    Krótki przykład. Operatorzy komórkowi wypracowali metodę weryfikacji
    złych klientów własnie poprzez pesel. GIODO na początku sprzeciwiało sie
    temu rozwiązaniu, jednak potem chyba uległo. Niemniej w nowym Prawie
    telekomunikacyjnym pojawił się szczegółowy zapis dot. sposobu
    weryfikacji wiarygodności kredytowej klientów. I bazę trza było zamknąć.

    M.

    PS. śmierdzi mi tu ubezpieczeniami ;-)