  • 1. Data: 2005-03-21 18:41:23
    Temat: Poslugiwanie sie regonem zlikwidowanej firmy
    Od: "arka" <macieknn(cut)@poczta.fm>

    Witam,
    w zeszlym roku zlikwidowalem dzialalnosc gospodarcza. Dzisiaj doiedzialem
    sie, ze pewna hurtownia moze mi sprzedac towar agd o 30 % taniej jesli
    zakupu dokona podmiot gospodarczy (potrzebuja ksero dok.). Czy posiadajac
    takie ksero ( kopie dok. mojej zlikwidowanej firmy) i poslugujac sie nimi
    przy zakupie owego sprzetu lamie prawo ? W koncu nie wystawiam zadnych dok.
    finansowych tylko posluguje sie starym regonem i nipem....

    Maciej

  • 2. Data: 2005-03-22 07:03:50
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 19:41:23 +0100, arka napisał(a):

> [...]
    > przy zakupie owego sprzetu lamie prawo ? W koncu nie wystawiam zadnych dok.
    > finansowych tylko posluguje sie starym regonem i nipem....

    Dokonując zakupu na firmę prowadzisz działalność gospodarczą ( w tym
    wypadku bez zgłoszenia - KKS)

    dokonujesz poświadczenia nieprawdy ( KK )

    Wybierz sobie

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-03-22 19:29:29
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokonując zakupu na firmę prowadzisz działalność gospodarczą ( w tym
    > wypadku bez zgłoszenia - KKS)

    Działalność gospodarcza polega na czym innym niż kupowaniu taniej rzeczy
    niepotrzebnych do działalności.

    > dokonujesz poświadczenia nieprawdy ( KK )

    Ale kto na tej transakcji traci?? Wszyscy są zadowoleni.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 4. Data: 2005-03-22 21:01:24
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2005 20:29:29 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Działalność gospodarcza polega na czym innym niż kupowaniu taniej rzeczy
    > niepotrzebnych do działalności.

    Jednym z elementów prowadzenia działalności gospodarczej są zakupy.
    A jeżeli są dokonywane na firmę a nie na osobę prywatną to są właśnie
    dowodem prowadzenia takiej działalności.
    Co do kar to polecam lekturę do Kodeksu Karnego Skarbowego.

    > Ale kto na tej transakcji traci?? Wszyscy są zadowoleni.

    Przepisy Kodeksu Karnego nie uzależniają faktu popełnienia przestępstwa
    poświadczania nieprawdy od faktu ponoszenia straty przez kogoś.
    Po prostu poświadzcanie nieprawdy jest przestępstwem somo w sobie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-03-22 21:17:00
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > dowodem prowadzenia takiej działalności.
    > Co do kar to polecam lekturę do Kodeksu Karnego Skarbowego.

    Który §?
    Czym się różni osoba fizyczna d.g. od osoby fizycznej? A np. zawieszona DG?
    Zakup w hurtowni spożywki przez firmę transportową na własne potrzeby też
    jest przestepstwem?

> [...]
    > kogoś.
    > Po prostu poświadzcanie nieprawdy jest przestępstwem somo w sobie.

    Niby tak, ale nie słyszałem, żeby ktokolwiek miał z ww przypadku problemy.

  • 6. Data: 2005-03-23 05:03:22
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2005 22:17:00 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
    > Zakup w hurtowni spożywki przez firmę transportową na własne potrzeby też

    Nie jest przestępstwem jeżeli firma jest *zarejestrowana* i prowadzidzi DG.
    A wtym przypadku firma nie jest *zarejestrowana*.
    Czytaj ze zrozumieniem - naraża się na zarzut prowadzenia działalności bez
    zgłoszenia.

    > Niby tak, ale nie słyszałem, żeby ktokolwiek miał z ww przypadku problemy.

    to jeszcze mało słyszałeś :)

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2005-03-23 06:14:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > prowadzidzi DG. A wtym przypadku firma nie jest *zarejestrowana*.
    > Czytaj ze zrozumieniem - naraża się na zarzut prowadzenia

    Robienie zakupów spożywki w makro na własne potrzeby jest Twoim zdaniem
    działalnością gospodarczą?
    Jeżeli pożyczę komuś kartę do makro, to zachodzi przestępstwo?

  • 8. Data: 2005-03-23 20:13:29
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2005 07:14:18 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
    > działalnością gospodarczą?
    > Jeżeli pożyczę komuś kartę do makro, to zachodzi przestępstwo?

    To zależy :
    - jeżeli nie bierzesz FV na firmę tylko paragon to nikomu nic do tego;
    - jeżeli bierzesz FV na firmę -ale prowadzisz działalnośc - to MZ też nic
    się nie dzieje ponieważ nie ma przepisu *nakazującego* zaliczać zakupy w
    koszty - chociaż niektórzy mają inne zdania - szukaj w archiwum.
    - jeżeli bierzesz FV a firma jest wyrejstrowana to stwarzasz sytuację, w
    której możesz być posądzony o prowadzenie działalności bez zgłoszenia

    Ponadto jak pisałem poświadczasz nieprawdę - ponieważ firma formalnie nie
    istnieje.

    Dla mnie EOT.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2005-03-23 20:19:36
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > archiwum. - jeżeli bierzesz FV a firma jest wyrejstrowana to
    > stwarzasz sytuację, w której możesz być posądzony o prowadzenie

    Nieodzownym składnikiem działalności jest przychód, którego tutaj nie ma.

    > Ponadto jak pisałem poświadczasz nieprawdę - ponieważ firma formalnie
    > nie istnieje.

    Ale istnieje np. osoba fizyczna. Nie widzę problemu dopóki nikt włącznie ze
    skarbem na tym nie traci.

    BTW Regon niekiedy pozostaje nawet jak nie ma firmy. Np regon mojego ojca
    stał się moim regonem pomimo tego, ze pomiędzy tymi firmami była przerwa.

  • 10. Data: 2005-03-24 04:29:10
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 23 Mar 2005 21:19:36 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Nieodzownym składnikiem działalności jest przychód, którego tutaj nie ma.

    A skąd takie twierdzienie ? Podstawę prawną poproszę.
    Zakładam firmę i buduję fabrykę tektury. w trakcie budowy np. 2 lata nie
    osiągam przychodu. Czy to znaczy że nie prowadzę działaności gospodarczej ?

    --
    Mieczysław
    ----