  • 1. Data: 2005-03-21 20:10:22
    Temat: zwrot pieniedzy za towar nie spelniajacy oczekiwan
    Od: "kwazimodor" <k...@p...onet.pl>

    witam
    mam nastepujacy problem:
    prowdzadze firme, ktora wytwarza pewne produkty na indywidualne zamowienie
    klienta, klient wybiera sobie taki produkt z katalogu, i otzrymuje go poczta
    za pobraniem. Niestety, jeden z klientow po otrzymaniu naszych produktow
    stwierdzil, ze odbiega on od tego przedstawionego w naszym katalogu i
    postanowil nam ten produkt wyslac do poprawki (tak juz wczesniej zdarzalo
    nam sie robic z innymi klientami). Okazalo sie jednak, ze z pewnych wzgledow
    nie moze on nam odeslac naszego produktu (przyczy niezaleznych od klienta
    tylko firm kurierskich - twierdził,że poczta nie chce przyjąć od niego
    przesyłki a firmą kurierską byłoby b.drogo) i musi pozostac przy tyakim
    wygladzie naszego produktu jaki jest (co w rozmowie telefoczniej zaznaczyl z
    *wyraznym* niezadowoleniem). W zwiazku z tym klient domaga sie jakiegos
    dodatkowego upustu - nam nie zalezy pozostawianiu za soba "spalonych
    mostow", i nie chcemy "olac" klienta, z drugiej strony jednak nasze produkty
    to tzw. 'reczna robota', i nigdy nie sa one w 100% identyczne z tym co jest
    w katalogu - jest to rękodzieło artystyczne (co mamy zaznaczone na naszej
    stronie:''określona technika produkcji sprawia ,że każdy produkt jest jedyny
    i niepowtarzalny i nie stanowi wytworu masowej produkcji")- w zwiazku z tym
    moje pytanie brzmi:
    a) czy sa jakies akty prawne okreslajace co robic w tej sytuacji?
    b) jesli zgodzilibysmy sie na taki upust to czy jest jakiś % od kwoty na
    fakturze, ktory jest w tym momencie przewidziany?
    bede *bardzo wdzieczny za pomoc*
    pozdr

  • 2. Data: 2005-03-21 22:14:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    > b) jesli zgodzilibysmy sie na taki upust to czy jest jakiś % od kwoty na
    > fakturze, ktory jest w tym momencie przewidziany?

    A o czymś takim, jak korekta do faktury słyszał? Upust określasz wg
    własnego sumienia i wystawiasz korektę FV.
    Nie wiem tylko jak jest z podpisem, bo podobno korekta w przeciwieństwie do
    faktury musi być podpisana. Ale to można rozwiązać, w ten sposób, że facet
    odsyła Ci podpisaną fakturę, po czym Ty zwracasz mu na konto pieniądze. Ale
    co do faktu obowiązku podpisania korekty nie jestem pewien - sam DG nie
    prowadzę.

  • 3. Data: 2005-03-22 11:01:54
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

    Na drugi raz w katalogu nalezy zamiescic takowa informacje, idaca w tym
    kierunku:
    "zdjecia, czy rysunki w ofercie sa jedynie pogladowe i nie stanowia oferty w
    rozumieniu art 66 k.c."

    Pozdrawiam
    Marcin