  • 1. Data: 2005-03-21 19:52:43
    Temat: Oskarżyciel posiłkowy
    Od: Simon <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Otrzymalem zawiadomienie informujace mnie, ze jako pokrzywdzony moge
    obok oskarżyciela publicznego działać jako oskarżyciel posiłkowy. Nie
    dopełnilem siedmio dniowego terminu zgłoszenia. Czy jest jeszcze
    mozliwosc ustanowienia ponownie terminu na złożenie takiego
    oświadczenia? Z jakim uzasadnieniem mogłbym wystąpić do sędziego o
    przywrócenie takiego terminu?

    Ps. Jest to sprawa karna postepownaie toczy sie w Sadzie Grodzkim i
    dotyczy kolizji drogowej.

    Pozdrawiam
    simonusd

  • 2. Data: 2005-03-21 21:27:45
    Temat: Re: Oskarżyciel posiłkowy
    Od: Simon <s...@p...onet.pl>

    Simon napisał(a):
> [...]
    > przywrócenie takiego terminu?
    >
    > Ps. Jest to sprawa karna postepownaie toczy sie w Sadzie Grodzkim i

    Dodam jeszcze iż na zawiadomieniu z policji informuja mnie, ze zgodnie z
    art. 26 § 3 kpow jako pokrzywdzony moge w terminie 7 dniu od daty
    doręczenia (13-12-2004) oświadczyć, że bede obok oskarżyciela
    publicznego działać jako oskarżyciel posiłkowy. Po upływie tego terminu
    uprawnienie wygasa.

    Pozdrawiam
    simon

  • 3. Data: 2005-03-21 21:40:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Mon, 21 Mar 2005 20:52:43 +0100, na pl.soc.prawo, Simon napisał(a):

    > Otrzymalem zawiadomienie informujace mnie, ze jako pokrzywdzony moge
    > obok oskarżyciela publicznego działać jako oskarżyciel posiłkowy.

    Masz czas aż do rozpoczęcia przewodu na rozprawie głównej (art. 54 par.
    1 kpk).
    Składając wniosek o przywrócenie powinieneś powołać się na przyczyny,
    dla których nie byłeś w stanie wykonać tego w terminie (wyjazd,
    choroba).

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 4. Data: 2005-03-21 22:10:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Mon, 21 Mar 2005 22:40:47 +0100, na pl.soc.prawo, Olgierd napisał(a):

    > Masz czas aż do rozpoczęcia przewodu na rozprawie głównej

    Ups, dopiero później dojrzałem, że to wykroczenie... Tak czy inaczej
    przywrócenie terminu - jak pisałem poprzednio.

  • 5. Data: 2005-03-21 22:11:37
    Od: Simon <s...@p...onet.pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > Składając wniosek o przywrócenie powinieneś powołać się na przyczyny,
    > dla których nie byłeś w stanie wykonać tego w terminie (wyjazd,

    Dziekuje za informacje.

    Pozdrawiam
    simon