  • 11. Data: 2012-10-13 21:18:00
    Temat: Re: zawiadomienie o pop. przestępstwa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2012 14:39, p47 pisze:

    > Zaświadczenie RP-7 podające całkowicie fałszywe dane wystawili w zeszłym
    > miesiącu, a więc ewent. przestępstwo z art. 271 żadną miarą nie podlega
    > przedawnieniu.

    Twierdzisz, że _celowo_ i _świadomie_ wpisali fałszywe dane? W jakim
    celu, hmm?

  • 12. Data: 2012-10-13 21:24:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.10.2012 14:59, p47 pisze:

    > Zresztą nie chodzi mi o skazaniu kogoś tam w kadrach, tylko o lekkie
    > postraszenie ich i pokazanie, że obecne postępowanie może mieć poważne
    > konsekwencje, a więc w końcu skuteczne wyegzekwowanie od nich należnego
    > mi zaświadczenia, bo takie monitowanie (liczne!!) i wskazywanie (choć
    > nie na piśmie) absurdalności podanych danych żadnego skutku nie przyniosło.

    Innymi słowy chcesz wykorzystać grożenie postępowaniem karnym w celu
    zmuszenia do jakiegoś określonego przez ciebie działania. A to podpada
    pod ten sam paragraf co klasyczny rozbój.

    Zwłaszcza że na razie jeszcze formalnie nie wezwałeś do sprostowania i
    oni nie mieli okazji ustosunkować się do twojego twierdzenia, że
    sprostowanie jest konieczne (może wg. ich dokumentacji to w posiadanych
    przez ciebie dokumentach jest błąd lub fałszerstwo).

  • 13. Data: 2012-10-14 08:56:41
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    wiadomości news:5079bfef$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > sprostowanie jest konieczne (może wg. ich dokumentacji to w posiadanych
    > przez ciebie dokumentach jest błąd lub fałszerstwo).

    Dokładnie tak. I wezwanie to ma być list polecony.
    Jeżeli nie sprostują to zgodnie z prawem możesz odwołać się do Sądu Pracy i
    Ubezpieczeń Społecznych. Jak Sąd nakaże im sprostowanie to mając dwa
    dokumenty (przed i po sprostowaniu) możesz wejść na dalszą drogę sądową o
    ukaranie winnych, możesz żądać zadośćuczynienia , w tym pokrycia strat (np.
    z tytułu różnic w pobieranej wcześniej emeryturze).

    pozdr

  • 14. Data: 2012-10-14 16:28:37
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-10-13 21:18, Andrzej Lawa pisze:

    > Twierdzisz, że _celowo_ i _świadomie_ wpisali fałszywe dane? W jakim
    > celu, hmm?

    Wpisali to świadomie, ponieważ:
    1. wiedzą, że pobierałem wynagrodzenie w walucie i wiedzą, że powinni
    znaleźć wynagrodzenie zastępcze (a tego zrobić im się nie chce, albo
    tego nie umieją)
    2. 3-krotnie przesyłałem im kopie posiadanych przeze mnie dokumentów,
    wystawianych m.in.:
    a.przez nich (świadectwo pracy)
    b.przez centralę HZ (świadectwo pracy na kontrakcie), umowa o
    świadczeniu pracy zagranicą, przeszeregowania ze stawkami
    c. przez uczelnię zagraniczną (zaświadczenie o zatrudnieniu, o napisaniu
    5 skryptów, dyplom uznania;-)
    gdzie zawarte dane stoją w jaskrawej sprzeczności z zapisami z fałszywym
    Rp-7.

    Zresztą na chłopski rozum,- podali, że w ciągu 4 lat zatrudnienia u nich
    otrzymałem pensję w wysokości równej płacy za 3 tyg.

  • 15. Data: 2012-10-14 16:30:15
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-10-13 21:24, Andrzej Lawa pisze:

    > Innymi słowy chcesz wykorzystać grożenie postępowaniem karnym w celu
    > zmuszenia do jakiegoś określonego przez ciebie działania. A to podpada
    > pod ten sam paragraf co klasyczny rozbój.

    No to podaj ten paragraf, przeczytaj go w końcu, a potem zastanów się,
    jaką bzdurę napisałeś;-)

  • 16. Data: 2012-10-14 17:10:42
    Od: grzech <g...@g...pl>

    > Innymi słowy chcesz wykorzystać grożenie postępowaniem karnym w celu
    > zmuszenia do jakiegoś określonego przez ciebie działania. A to podpada
    > pod ten sam paragraf co klasyczny rozbój.

    Ja bym poszedł dalej i zawiadomił o usiłowaniu morderstwa umyślnego
    przez zorganizowana grupę przestępcza z Tuskiem na czele.

  • 17. Data: 2012-10-14 18:03:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2012 16:30, p47 pisze:

    > No to podaj ten paragraf, przeczytaj go w końcu, a potem zastanów się,
    > jaką bzdurę napisałeś;-)

    Art. 191 + Art. 115 par. 12.

  • 18. Data: 2012-10-14 18:16:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2012 16:28, p47 pisze:

    > Wpisali to świadomie, ponieważ:

    Co wpisali to wpisali świadomie, ale póki co musisz jeszcze udowodnić,
    że celowo i świadomie (i faktycznie ;) ) dane są błędne.

    Na razie "wykazałeś" tylko że to co oni wpisali nie zgadza się z tym, co
    ty wyliczyłeś na podstawie jakichś kopii.

> [...]
    > tego nie umieją)
    > 2. 3-krotnie przesyłałem im kopie posiadanych przeze mnie dokumentów,

    Poświadczone kopie?

    [ciach]

    > gdzie zawarte dane stoją w jaskrawej sprzeczności z zapisami z fałszywym
    > Rp-7.

    Ale to są jakieś twoje kopie.

    > Zresztą na chłopski rozum,- podali, że w ciągu 4 lat zatrudnienia u nich
    > otrzymałem pensję w wysokości równej płacy za 3 tyg.

    Może tyle była warta ta twoja praca, skąd tutaj mamy wiedzieć inaczej,
    hmm? ;->

    Póki co masz spór o wyliczone kwoty i nawet nie chciało ci się
    oficjalnie zwrócić się do drugiej strony o ustosunkowanie się do
    niezgodności twoich wyliczeń z ich wyliczeniami.

  • 19. Data: 2012-10-14 21:53:02
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-10-14 18:03, Andrzej Lawa pisze:

    > Art. 191 + Art. 115 par. 12.

    Na razie podałeś artykuły, kjtóre WYDAJĄ ci się własciwe, ale ja
    prosiłem, żebyś jeszcze je przeczytał i zastanowił się, jaką bzdurę
    napisałeś;-))

  • 20. Data: 2012-10-14 23:14:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2012 21:53, p47 pisze:

    > Na razie podałeś artykuły, kjtóre WYDAJĄ ci się własciwe, ale ja
    > prosiłem, żebyś jeszcze je przeczytał i zastanowił się, jaką bzdurę
    > napisałeś;-))

    Raczej zastanów się, co sam pisałeś - masz spór z firmą w kwestii kwot.
    Póki co oni mają swoje zdanie, ty masz swoje zdanie. Nawet nie zdążyłeś
    ich oficjalnie zapytać o uzasadnienie ich odmiennego zdania i już
    zamierzasz spowodować przeciwko nim postępowanie karne nie w obronie
    naruszonego twojego prawa tylko w celu zmuszenia ich do przyznania ci
    racji w sporze pracodawca-pracownik.

    Ale wiadomo - Kali ukraść krowy to dobry uczynek...