  • 21. Data: 2004-05-26 19:42:36
    Temat: Re: zaskarżenie komornika
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Falkenstein wrote:
    > pewnie ze się pisze, sam pisałem. To jest gdzieś chyba w instrukcji
    > sądowej, ale nie chce mi się sprawdzać. Na urzędowych kopertach jest
    > nawet rubryka "rodzaj pisma". Coś tam kiedyś RPO się pienił, żeby nie
    > pisać "akt oskarżenia" i "wyrok" w sprawach karnych i jakiś czas się nie
    > pisało. Ale efekt był żaden, bo nie pisało się na kopercie tylko na
    > zwrotce.

    Na zwrotce dalej się pisze, ale ona jest nieco ukryta. Poza tym
    "określenie rodzaju wysyłanego pisma na potwierdzeniu odbioru nie może
    zawierać żadnych informacji o jego treści merytorycznej" A na kopertach
    już się nie pisze. Chociaż to pewnie zależy od zwyczajów regionalnych i
    zapasu starych kopert ;)

    KG

  • 22. Data: 2004-05-26 19:49:51
    Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zawierać żadnych informacji o jego treści merytorycznej" A na kopertach
    > już się nie pisze. Chociaż to pewnie zależy od zwyczajów regionalnych i

    wreszcie o meritum..
    według mnie to ewidentne naruszenie.
    to tak jakby na kopercie do pacjenta, który zrobił badanie na nosicielstwo
    AIDS napisali :
    AIDS pozytywny
    Jeannette

  • 23. Data: 2004-05-26 19:58:01
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jeannette wrote:
    > wreszcie o meritum..

    tyle że komornik to nie sekretariat sądowy

    KG

  • 24. Data: 2004-05-26 19:58:55
    Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl>

    > tyle że komornik to nie sekretariat sądowy
    >
    > KG
    > ?
    Jeannette

  • 25. Data: 2004-05-26 20:04:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jeannette wrote:
> [...]

    cytat był z zarządzenia w sprawie organizacji i zakresu działania
    sekretariatów sądowych

    KG

  • 26. Data: 2004-05-26 20:05:53
    Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl>

    ale komornik nie jest ponad prawem
    a zasady ogólne pewnie obowiązują wszystkie instytucje tego typu Tyle sie
    teraz mówi o ochronie danych osobowych itp
    Jeannette

  • 27. Data: 2004-05-26 20:47:36
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 26 May 2004 18:32:45 +0200, Jeannette naskrobał(a):

    > Czy zasadne jest zaskarżenie komornika, który w piśmie do dłużnika, na
    > kopercie obok adresata wpisuje:
    > rodzaj pisma "zajęcie wynagrodzenia za pracę".
    > Uważam, że jest to ewidentne naruszenie prywatnosci. Przecież taki list
    > przechodzi przez setki rąk zanim trafi do adresata a na kopercie jest
    > wypisana treść-zawartość pisma.
    > Proszę o opinię i ewentualnie podstawę prawną.

    ciężka sprawa, generalnie można złożyć skarge na czynności komornika do
    sądu rejonowego i sie oprzeć na rozporządzeniu ministra sprawiedliwości o
    doreczaniu przesyłek sądowych w postępowaniu cywilnym. To rozporządzenie
    dotyczy także komorników sądowych a we wzorach nie ma na kopertach tytułu
    egzekucyjnego a co najwyżej sygnatura akt. I wskazać ze pełny opis narusza
    prawo do prywatnosci (choc jest to grubymi nićmi szyte).

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 28. Data: 2004-05-26 20:49:40
    Od: "michaelo" <m...@n...silesianet.pl>

    > Na zwrotce dalej się pisze, ale ona jest nieco ukryta.

    ukryta to ona może i jest ale tylko do czasu kiedy pismo
    jest jeszcze nie odebrane, potem to już wraca do nadawcy
    "nie ukryta" zwrotka

> [...]
    może
    > zawierać żadnych informacji o jego treści merytorycznej" A na kopertach
    nie wiem co to za komornik ale znam kilka kancelarii,
    w których od dobrych kilku lat nie pisze się na kopertach
    a na zwrotkach conajmniej od roku dwóch

    > Chociaż to pewnie zależy od zwyczajów regionalnych i
    > zapasu starych kopert ;)

    raczej od zwyczaju ewentualnie możliwości oprogramowania
    bo koperta i zwrotka jest nadrukowywana w całości przez oprogramowanie
    na czystych kopertach i zwortkach
    czyli nie ma "zapasu starych kopert"

  • 29. Data: 2004-05-26 20:51:04
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    michaelo wrote:
    > raczej od zwyczaju ewentualnie możliwości oprogramowania
    > bo koperta i zwrotka jest nadrukowywana w całości przez oprogramowanie
    > na czystych kopertach i zwortkach

    O jakim sądzie mówimy?

    > czyli nie ma "zapasu starych kopert"

    na pewno? :)

    KG

  • 30. Data: 2004-05-26 20:53:48
    Od: "michaelo" <m...@n...silesianet.pl>

    > tyle że komornik to nie sekretariat sądowy

    jest zasada że ogólne przepisy dotyczące postępowania sądowego
    przenoszą się na postępowanie egzekucyjne

    wynika to z tego, że komornik był kiedyś pracownikiem sądu, a obecnie działa
    PRZY Sądzie
    sąd ma nad nim swego rodzaju nadzór

    ba nawet powiem więcej

    pełnomocnictwo procesowe w postępowaniu sądowym rozciąga się na postępowanie
    egzekucyjne