  • 1. Data: 2008-08-13 17:07:15
    Temat: zaplata za przedmiot kradziona karta kredytowa itp, co z pieniedzmi?
    Od: Michał Trych <gg:2200099@nomail.pl>

    Witam,
    moze ktos napisac jak wyglada sprawa jesli sprzedam przedmiot na alegro,
    otrzymam pieniadze i okaze sie, ze ktos zaplacil z kradzionej karty
    kredytowej ew wykrecil inny numer podobnej kwestii.
    Zakladam, ze wysylam na wskazany adres itp. Co dalej w takum przypadku,
    scigaja mnie, zebym oddal, czy jego za szwindel?

    Mialem kiedys taki przypadek na e-bay, ze dostalem kase na paypalu, wyslalem
    przedmilot, po paru dniach paypal napisal ze cofa przelew , bo ktos zaplacil
    kradziona karta... w banku jest to nie mozliwe, ale paypal to nie bank....

    Tak czy inaczej pierwsza opcja mnie interesuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Trych

  • 2. Data: 2008-08-13 17:33:58
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    każda transakcja internetowa jest autoryzowana, jeśli bedzie autoryzacja i
    kasa wpłynie Ci na konto to masz w du.... czy to kradzione czy nie, problema
    bedzie miał właściciel karty do chwili az jej nie zastrzeze karty.
    zakupy w inetrnecie działaja prawie na takiej samej zasadzie jak w normalnym
    sklepie, gość moze isc do reala czy innego mediamarktu zrobić zakup za 2
    000,00 i przecież sklep nie bedzie oddawał kasy, jest autoryzacja i pikuś,
    własciel nie zastrzegł karty.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-08-13 17:52:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek67 wrote:
    > ka?da transakcja internetowa jest autoryzowana, je?li bedzie autoryzacja i
    > kasa wp?ynie Ci na konto to masz w du.... czy to kradzione czy nie, problema
    > bedzie mia? w?a?ciciel karty do chwili az jej nie zastrzeze karty.
    > zakupy w inetrnecie dzia?aja prawie na takiej samej zasadzie jak w normalnym
    > sklepie, go?ae moze isc do reala czy innego mediamarktu zrobiae zakup za 2
    > 000,00 i przecie? sklep nie bedzie oddawa? kasy, jest autoryzacja i piku?,
    > w?asciel nie zastrzeg? karty.

    ale bzdury

  • 4. Data: 2008-08-13 18:41:27
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    witek67 wrote:
> [...]
    > zrobić zakup za 2 000,00 i przecież sklep nie bedzie oddawał kasy,
    > jest autoryzacja i pikuś, własciel nie zastrzegł karty.

    pier....

    poczytaj warunki umow operatorow kartowych - np platnosci.pl (spokrewnieni ze
    spolkami grupy allegro) maja oni obsluge platnosci np na allegro. Kase musisz
    oddac - tzn tu pewnie allegro czy cos? Nie wiem jak tutaj to rozwiazuja bo jest
    dodatkowy posrednik - allegro. Jak podpiszesz umowe z platnosci.pl sam dla
    swojej firmy to w umowie jest ze zgadzasz sie oddac kase na ich wezwanie w
    przypadku gdy bedzie transakcja typu "fraud" czyli oszukancza. Mozna wybrac
    wersje platnosci zwolniona z tego ryzyka ale termin zaksiegowania srodkow wtedy
    jest np tydzien czasu, to troche duzo jak sprzedajesz np wjazd na strone WWW za
    pieniadze. Nikt tygodnia nie bedzie czekal. Ponosisz jakies tam male ryzyko lub
    wieksze jak wysylasz np TV LCD 70" :)

  • 5. Data: 2008-08-13 18:51:59
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    być moze tak jest, nie znam warunków na allegro i staram sie nie płacic
    kartami w necie, przy tradycjnych transakcjach sprzedawca nie oddaje kasy,
    jeśli bardzo narozrabiałem to przepraszam

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-08-13 19:14:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Michał Trych wrote:
> [...]
    > wyslalem przedmilot, po paru dniach paypal napisal ze cofa przelew , bo
    > ktos zaplacil kradziona karta... w banku jest to nie mozliwe, ale paypal

    Jedno zdanie i dwa błędy;

    Po pierwsze PayPal od lipca zeszłego roku jest bankiem. Dlatego zgodnie
    z obowiązującym w Polsce prawem, konto w PayPal powinno być zgłoszone do
    NBP.

    Po drugie transakcje bez fizycznej obecności karty są (zawsze?) na
    ryzyko przyjmującego płatnośc.

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-08-13 19:24:35
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 19:33:58 +0200, witek67 napisał(a):

    > każda transakcja internetowa jest autoryzowana, jeśli bedzie autoryzacja i
    > kasa wpłynie Ci na konto to masz w du.... czy to kradzione czy nie, problema
    > bedzie miał właściciel karty do chwili az jej nie zastrzeze karty.

    Transakcje zdalne są na ryzyko sprzedawcy. Właściciel sensownej karty mało
    się przejmuje faktem, że ktoś mu ją ukradł/spisał dane.

    AK

  • 8. Data: 2008-08-13 19:31:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> wrote
    > Transakcje zdalne są na ryzyko sprzedawcy. Właściciel sensownej karty mało
    > się przejmuje faktem, że ktoś mu ją ukradł/spisał dane.

    Nie pierwszy raz słyszę taką opinię. Jaka jest jej podstawa? Bynajmniej z
    ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych to nie wynika.

  • 9. Data: 2008-08-13 19:37:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotr [trzykoty] wrote:

    > Nie pierwszy raz słyszę taką opinię. Jaka jest jej podstawa? Bynajmniej z
    > ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych to nie wynika.

    Wynika to z regulaminu karty.

    Dla tego przykładu w Citi nie odpowiadasz za transakcje wykonane do 48
    godzin *przed* zastrzeżeniem karty.

    Zresztą co by nie mówić o samym banku, to produkty karciane mają niezłe.
    Zero problemów z reklamacjami. Kasa za reklamowane transakcje po 2-3
    dniach była na rachunku karty.

    Piotrek

  • 10. Data: 2008-08-13 20:17:59
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 21:31:48 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Nie pierwszy raz słyszę taką opinię. Jaka jest jej podstawa?

    Zależy, o które zdanie pytasz, bo to osobne kwestie.
    Pierwsze - regulacje Visy i Ameksa - nie wiem jak reguluje to Mastercard.
    Drugie - regulamin "sensownej" karty, np. wspomnianego Citi.

    AK