  • 1. Data: 2008-08-13 20:36:37
    Temat: sprzedaż mieszkania
    Od: " Shogun" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Odziedziczyłem (w kwietniu 2008) w drodze testamentu spółdzielcze prawo
    własnościowe do lokalu mieszkalnego. Postanowienie sądu jest prawomocne.
    Lokal chcę sprzedać. Pytanie brzmi:
    -jeśli sprzedam teraz to zapłacę 19% podatku?
    -czy dotyczy mnie ulga meldunkowa? Jeśli będę zameldowany w tym mieszkaniu
    przez 12 miesięcy to po tym czasie sprzedam bez podatku?

  • 2. Data: 2008-08-14 20:32:44
    Temat: Re: sprzedaż mieszkania
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik " Shogun" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -czy dotyczy mnie ulga meldunkowa? Jeśli będę zameldowany w tym mieszkaniu
    > przez 12 miesięcy to po tym czasie sprzedam bez podatku?

    IMHO od sprzedaży majątku odziedziczonego nie ma już drugiego podatku. Ale
    zadzwoń do swojego US i się dowiedz

  • 3. Data: 2008-08-14 21:16:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    William wrote:

    > IMHO od sprzedaży majątku odziedziczonego nie ma już drugiego podatku.

    od kiedy?

  • 4. Data: 2008-08-15 05:40:01
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    od wejscia w posiadanie mieszkania po bliskim krewnym podatku niet

    jest 5 letni okres ktory zwalnia z koniecznosci placenia tego podatku

    jesli sprzedaz przez 5 latami to i tak musisz zrobic pit i sie rozliczyc z
    tematu i podatek na pewno zaplacisz

    wiec 5 lat np wynajmowac, mieszkac

    a gdzie sprzedajesz? bo ja szukam ;)

    Sebastian