eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozaplata za przedmiot kradziona karta kredytowa itp, co z pieniedzmi? › Re: zaplata za przedmiot kradziona karta kredytowa itp, co z pieniedzmi?
  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaplata za przedmiot kradziona karta kredytowa itp, co z pieniedzmi?
    Date: Wed, 13 Aug 2008 20:41:27 +0200

    witek67 wrote:
    > każda transakcja internetowa jest autoryzowana, jeśli bedzie
    > autoryzacja i kasa wpłynie Ci na konto to masz w du.... czy to
    > kradzione czy nie, problema bedzie miał właściciel karty do chwili az
    > jej nie zastrzeze karty. zakupy w inetrnecie działaja prawie na takiej samej
    > zasadzie jak w
    > normalnym sklepie, gość moze isc do reala czy innego mediamarktu
    > zrobić zakup za 2 000,00 i przecież sklep nie bedzie oddawał kasy,
    > jest autoryzacja i pikuś, własciel nie zastrzegł karty.

    pier....

    poczytaj warunki umow operatorow kartowych - np platnosci.pl (spokrewnieni ze
    spolkami grupy allegro) maja oni obsluge platnosci np na allegro. Kase musisz
    oddac - tzn tu pewnie allegro czy cos? Nie wiem jak tutaj to rozwiazuja bo jest
    dodatkowy posrednik - allegro. Jak podpiszesz umowe z platnosci.pl sam dla
    swojej firmy to w umowie jest ze zgadzasz sie oddac kase na ich wezwanie w
    przypadku gdy bedzie transakcja typu "fraud" czyli oszukancza. Mozna wybrac
    wersje platnosci zwolniona z tego ryzyka ale termin zaksiegowania srodkow wtedy
    jest np tydzien czasu, to troche duzo jak sprzedajesz np wjazd na strone WWW za
    pieniadze. Nikt tygodnia nie bedzie czekal. Ponosisz jakies tam male ryzyko lub
    wieksze jak wysylasz np TV LCD 70" :)