  • 1. Data: 2006-09-26 07:00:10
    Temat: zakupy w sieci - cena ostateczna, a z karty schodzi wiecej ? jak to jest
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Zdazyl mi sie taki przypadek:
    przy zakupach w sieci po wyborze towaru podana byla cena (w zlotowkach) z
    dopiskiem, ze taka suma zostanie obciazona karta kredytowa.
    po zakupie okazalo ise ze z kraty zeszlo wiecej o okolo 2,5-3%
    po czasie znalazlem na stronach sprzedawcy informacje ze cena ostateczna
    moze roznic sie od podanej gdyz rozliczenie jest w euro, a operatorzy KK
    pobieraja dodatkowe oplaty za przewalutowanie ktore sa po stronie kupujacego
    !??!??!
    Czy to jest legalne ???!

  • 2. Data: 2006-09-26 07:12:18
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Robcio porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > pobieraja dodatkowe oplaty za przewalutowanie ktore sa po stronie kupujacego
    Tzn co? To ze operator KK, wzglednie bank-wlasciciel karty, pobiera
    oplate za przewalutowanie?
    Czy to ze podana cena na stronie nie jest cena, ktora sie placi, bo
    platnosc jest w euro?
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-09-26 07:28:23
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    to o co pytalem

    > Tzn co? To ze operator KK, wzglednie bank-wlasciciel karty, pobiera oplate
    > za przewalutowanie?
    to oczywiste

    > Czy to ze podana cena na stronie nie jest cena, ktora sie placi, bo
    > platnosc jest w euro?
    dokladnie, a informacja o tym ze platnosc jest de facto w euro nie jest
    podawana przy ostatecznej cenie

  • 4. Data: 2006-09-26 07:32:41
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    dokladnie chodzi o bilety lotnicze kupione za wczesniej zebrane mile oraz
    dodatkowa oplate (dawniej sume oplat lotniskowych teraz juz nie wiem co tam
    jest).
    To program lojalnosciowy m.in lotu wiec nie widze potrzeby by suma byla
    rozliczana w euro.
    Wiekszosc lini lotniczych sprzedajacych bilety w polsce sprzedaje je w
    zlotowkach i problemu z tym nie ma zadnego.
    Nie mialem takich problemow przy wizzie (dawniej, bo teraz podobno tez sa),
    nie mialem w ryanie.
    Kto ma poswiadczyc o tym ze kwoata podawana w zlotowkach w przypadku mojego
    zakupu zostala wyliczona wg wlasciwego kursu ????
    Oplata za przewalutowanie w przypadku mojej karty to 1%, skad wiec pozostale
    prawie 2% ????

  • 5. Data: 2006-09-26 11:01:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2006 09:00:10 +0200, Robcio napisał(a):

    > Czy to jest legalne ???!

    Na stronie procesora realizującego płatność masz podaną dokładną sumę jaka
    zostanie pobrana z karty. Jeśli płacisz w obcej walucie, dochodzi koszt
    przewalutowania i straty na kursie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-09-26 11:03:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    > Na stronie procesora realizującego płatność masz podaną dokładną sumę jaka
    > zostanie pobrana z karty. Jeśli płacisz w obcej walucie, dochodzi koszt
    > przewalutowania i straty na kursie.

    Jednego nie kumam: zakup w zlotowkach, karta w zlotowkach a rozliczenie
    w EUR? Dlaczego?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 7. Data: 2006-09-26 11:13:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 26 Sep 2006 13:03:20 +0200, januszek napisał(a):

    > Jednego nie kumam: zakup w zlotowkach, karta w zlotowkach a rozliczenie
    > w EUR? Dlaczego?

    Bo może to wcale nie był zakup w złotówkach. Czasami cena jest podana np.
    tak: 79,26 zł* a pod * na dole strony czytamy: wartość uśredniona 19,99 EUR
    po kursie NBP z dnia...

    Wartość w zł jest podana orientacyjnie żebyś nie musiał tego na kolanie
    przeliczać, transakcja dokonuje się w euro, a z konta odejmowane jest po
    kursie Twojego banku z dnia kiedy zaksięgował transakcję.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-09-26 11:16:19
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > przeliczać, transakcja dokonuje się w euro, a z konta odejmowane jest po
    > kursie Twojego banku z dnia kiedy zaksięgował transakcję.

    niby ok, ale w tym przypadku nie mialem takiej informacji pod suma, przy
    sumie itp (nie mowiac juz o kursie), informacja byla w zupelnie innym
    miejscu niewidoczna w momencie dokonywania platnosci (bez podanego kursu).
    wygodniej pokazywac cene w euro
    to byl zakup biletu lotniczego na polskich stronach miles&more. Kurcze lot
    potrafi sprzedac bilet za zlotowki, lufthansa tez, a dlaczego ich wspolny
    program lojalnosciowy nie... w glowie mi sie to nie miesci.

  • 9. Data: 2006-09-26 11:38:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    > Bo może to wcale nie był zakup w złotówkach. Czasami cena jest podana np.
    > tak: 79,26 zł* a pod * na dole strony czytamy: wartość uśredniona 19,99 EUR
    > po kursie NBP z dnia...

    "Może"? Autor wątku pisał o jakiejś "ostatecznej cenie" a nie
    uśrednionej orientacyjnej.

    j.

  • 10. Data: 2006-09-26 12:00:50
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > "Może"? Autor wątku pisał o jakiejś "ostatecznej cenie" a nie
    > uśrednionej orientacyjnej.

    dokladnie jest zapis:
    "koszt calkowity"