  • Data: 2004-03-31 21:55:57
    Temat: Re: zakaz konkurencji - pomocy
    Od: "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    z gory przepraszam za moje "wiercenie dziury w brzuchu" ale po pierwsze
    chcialbym wszystkoego dokladnie sie dowiedziec i rozegrac sprawe jak
    najbardziej poprawnie ze strony prawnej , a po drugie to zainteresowala mnie
    ta sprawa "osobiscie" (moze pojde na prawo :) ).

    <ciach>

    > jeżeli może ten przełożony dokonywać czynności z zakresu prawa pracy, to
    > wszystko jest OK, jeżeli nie może to można wszystko wyrzucić do kosza.

    W ktoryms z poprzednich postow napisano, ze nie w moim zakresie lezy
    sprawdzanie, czy moj przelozony zostal uprawniony do regulowania takich
    czynnosci czy nie. W sumie to przeciez z firma podpisywalem umowe a nie z
    przelozonym. zreszta na tej samej umowie (tylko w czesci poswieconej umowie
    o prace a nie zakazu konkurencji) podpisal sie prezes.

    Jak to wreszcie jest?

    <ciach>

    > kiedy to rozwiązanie ?

    rozwiazanie nastopilo w 23 dni po podpisaniu umowy a dokladnie 23.10.2000

    <ciach>

    > j.w. Nie miałeś kontaktu ? To on nie ma adresu ?

    Przykro mi to mowic, ale przez ten czas nie bylem swiadomy obowiazkow mojego
    pracodawcy wobec mnie, wiec nie mialem po co sie z nimi kontaktowac.
    Dowiedzialem sie tego dopiero kilka dni temu na szkoleniu u mojego obecnego
    pracodawcy.

    <ciach>

    > Wezwanie pracodawcy do zapłaty, upływ terminu, pozew do sądu i dalej
    słuchac
    > się tego co karze robić sąd.

    Pozwole sobie wkleic tresc wezwania dozaplaty, ktore stworzylem. Chcialbym
    dowiedziec sie czy taka tresc listu jest zgodna z prawem (to znaczy czy na
    przyklad pracodawca po otrzymaniu takiego wezwania nie bedzie mogl mnie
    oskarzyc o probe wyludzenia, lub o cokolwiek innego) - wiadomo, nie
    chcialbym sie wpakowac w jakies klopoty z powodu mojej niewiedzy.

    Wzywam Firmę xxx. z siedzibą na ulicy wymyslonej 5 w Wymyslenicach

    do dobrowolnego uregulowania odszkodowania z tytułu zawartej na 5 lat umowy
    o zakazie konkurencji obowiązującej po wygaśnięciu umowy o pracę, czyli od
    dnia 23.10.2000r.

    W związku z brakiem w umowie klauzuli o wysokości odszkodowania ustalam
    swoje roszczenia na kwotę równa średniemu miesięcznemu wynagrodzeniu brutto
    z okresu trwania stosunku pracy, za każdy miesiąc trwania umowy o zakazie
    konkurencji.

    Jednocześnie ustalam termin 14 dni od otrzymania niniejszego wezwania na
    odpowiedź i uregulowanie zaległości wraz z ustawowymi odsetkami za zwłokę.

    Jeżeli po upływie 14 dni od otrzymania niniejszego wezwania zaległość nie
    zostanie uregulowana, wszczęte zostanie postępowanie sądowe w Sądzie Pracy.

    Ponizej wpisalem numer konta gdzie nalezy przelac
    pieniadze, oraz klauzule ze wezwanie zostalo napisane w dwuch takich samych
    egzemplarzach dla kazdej ze ston po jednej.

    Czy moge smialo cos takiego wysylac? jezeli nie to prosze o ewentualne
    wskazowki co mam zmienic.

    Przemek