  • Data: 2004-04-01 13:51:33
    Temat: Re: zakaz konkurencji - pomocy
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Parśniak <p...@p...pl> napisał(a):

    > -czy fakt, ze moj stosunek pracy wynosil zaledwie 28 dni moze byc podstawa
    > do zmniejszenia kwoty rekompensaty?

    Niestety, te 25% odnosi się do wynagrodzenia już otrzymanego, czyli
    obliczonego za te 28 dni trwania stosunku pracy. I te 25% wynagrodzenia
    przysługuje na cały okres zakazu konkurencji, więc może warto zastanowić się
    nad zwolnieniem z zakazu i podjęciem pracy u konkurencji?
    Takie jest stanowisko SN w uchwale z 2001 roku. Ale spotkałam się z różną
    interpretacją sądów.

    > - czy przedawnienie jest liczone od czasu rozpoczecia umowy o zakazie
    > konkurencji czy od jego zakonczenia?

    moim zdaniem obowiazek pracodawcy stał sie wymagalny z momentem ustania
    stosunku pracy, a nie wezwania do zapłaty, i od tego momentu należy liczyć 3
    lata.

    - chodzi mi o to ze caly czas jestem
    > jeszcze teoretycznie (bo w praktyce pracodawca nie placil mi, wiec nie
    > jestem zobowiazany do jej przestrzxegania) zobowiazany do zakazu
    > konkurencji, wiec czy aktualna umowa moze juz ulec przedawniwniu w jakiejs
    > jego czesci??

    > - czy jezeli zakladam sprawe w sadzie, a ona trwa powiedzmy pol roku, to te
    > pol roku trwania umowy rowniez mi sie przedawni? - chodzi o to ze im
    puzniej
    > zaloze sprawe w sadzie tym o mniejszy okres rekompensaty bede mogl sie
    > ubiegac.

    Jeśli postępowanie zostaje wszczęte przed sądem, to każdy okres
    przedawnienia wydłuża się na kolejne 5 lat. Właśnie po to, żeby sprawa nie
    przedawniła sie w toku postępowania.

    B.