  • Data: 2004-03-31 16:03:46
    Temat: Re: zakaz konkurencji - pomocy
    Od: "Przemysław Parśniak" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moj stosunek pracy u tego pracodawcy wynosil zaledwie 28 dni (wczesaniej
    bylem jeszcze zatrudniony na umowe o dzielo). Po tym czasie zostalem
    "brutalnie" zwolniony z pracy za to ze moj przelozony nie poinformowal
    prezesa iz nie bedzie mnie w pracy z powodu zajec na uczelni. Moj przelozony
    zezwolil mi na dzien wolny (ustnie), a po tym wykrecil sie przed prezesem ze
    nic takiego nie mialo miejsca. Pracodawca zrobil mi "przysluge" iz przerwal
    stosunek pracy na mocy porozumienia stron.

    Nie probowalem zbytnio walczyc w tej sprawie w sadzie ani nic takiego, bo
    prawdopodobnie nie mialbym wiekszych szans. (ustna umowa jest bardzo trudna
    do udowodnienia-tak mi sie zdaje) W kadym razie baaaaardzo chcialbym sie jak
    najbolesniej przypomniec mojemu pracodawcy, tak zeby mnie popamietal. Teraz
    nadaza mi sie taka okazja, wiec napewno bede walczyl ile sie da.

    Troche sie rozpisalem wiec zadaje pytanie:

    > Można śmiało przyjąć, że średnie z okresu pracy, który odpowiada okresowi
    > zakazu konkurenncji.

    -czy fakt, ze moj stosunek pracy wynosil zaledwie 28 dni moze byc podstawa
    do zmniejszenia kwoty rekompensaty? Najbardziej pasowalaby mi srednia kwota
    wynagrodzenia (1450zl) - ale czy sad uzna za zasadne wyciagac srednia kwote
    z jednego miesiaca? - czy moze chodzi tutaj o kwote z okresu zawarcia umowy
    (umowa byla zawarta na rok, ale zerwana po miesiacu) ? Z druygiej strony
    doskonale pamietam proces produkcyjny, ktorego zakaz dotyczy - a jest to
    jedna z glownych pol dzialalnosci firmy.

    - czy przedawnienie jest liczone od czasu rozpoczecia umowy o zakazie
    konkurencji czy od jego zakonczenia? - chodzi mi o to ze caly czas jestem
    jeszcze teoretycznie (bo w praktyce pracodawca nie placil mi, wiec nie
    jestem zobowiazany do jej przestrzxegania) zobowiazany do zakazu
    konkurencji, wiec czy aktualna umowa moze juz ulec przedawniwniu w jakiejs
    jego czesci??

    - czy jezeli zakladam sprawe w sadzie, a ona trwa powiedzmy pol roku, to te
    pol roku trwania umowy rowniez mi sie przedawni? - chodzi o to ze im puzniej
    zaloze sprawe w sadzie tym o mniejszy okres rekompensaty bede mogl sie
    ubiegac.

    - czy wsrod szanownych grupowiczow znalazlby sie jakis prawnik z warszawy
    badz okolic, ktory za wmiare rozsadne pieniadze podjac prowadzenia takiej
    sprawy? - jezeli mialbym sie dobrac pracodawcy do **** to chcialbym to
    zrobic profesjonalnie gdyz sam sie na tym nie znam. Ewentualne oferty prosze
    kierowac na p...@p...pl.