    From: "rafal" <raphael2001(ciach)@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wywóz dzieł sztuki za granice
    Date: Sun, 11 May 2003 00:43:45 +0200

    Użytkownik "TauRuSS" <t...@i...pl> napisał :
    > Raczej nie ma jakiś dodatkowych ceregieli (ponad to co jest normal) na
    > granicy z obrazami ,
    > jeżeli nie mają ponad 50 lat (czyli są to antyki) ,albo dzieła wartości
    > narodowej (czy jakoś tak).

    mi chodzi dokładniej o to jak się to załatwia,
    słyszałem, że z kazdym obrazkiem trzeba leciec
    do konserwatora zabytków po jakąś pieczątki i płacić za nią.

    BTW gdzieś kiedyś słyszałem, że ktoś kto przewoził
    współczesne akwarele (poziom wykania, kwalifikował się
    na użycie ich jako dekoracji szaletu miejskiego) i bardzo
    zdenerwował celnika ich ilością wiec musiał gosciu wrócić
    do rodzimego miasta po pieczatki, chociaż nawet laik
    mógłby zweryfikować i poziom artystyczny i rzeczywisty wkład
    w kulturę naszego narodu:)

    Może ktoś sie natknął hjuż na te przepisy, Pytam bo nie mam
    zamiaru wracać po jakieś durne pieczątki.

    Rafał