  • 1. Data: 2003-05-10 17:01:30
    Temat: wywóz dzieł sztuki za granice
    Od: "rafal" <raphael2001(ciach)@poczta.onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanko: z jakimi formalnościami muszę sie
    liczyć kiedy bede chciał zawieźć do Niemiec kilka obrazów?
    Czy są jakies szczególne przepisy które to okreslają.?
    Pytam bo natkąłem się w necie tylko na informacje
    o tym że jesli mają ponad 50 lat to trzeba pisać jakieś podanie,
    a te wszytskie które ja che zawieźć mają najwyżej 3 lata, wiec z racji
    wieku chyba sie nie kwalifikują:)
    Dodam jeszcze że nie sa to jakieś wybitne dzieła a raczej typowe "kicze"
    i landszafty:)

    byłbym wdzieczny za jakieś konstruktywne wskazówki

    Rafał

  • 2. Data: 2003-05-10 19:35:43
    Temat: Re: wywóz dzieł sztuki za granice
    Od: "TauRuSS" <t...@i...pl>

    Raczej nie ma jakiś dodatkowych ceregieli (ponad to co jest normal) na
    granicy z obrazami ,
    jeżeli nie mają ponad 50 lat (czyli są to antyki) ,albo dzieła wartości
    narodowej (czy jakoś tak).

  • 3. Data: 2003-05-10 21:13:03
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    Użytkownik "TauRuSS" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Raczej nie ma jakiś dodatkowych ceregieli (ponad to co jest normal) na
    > granicy z obrazami ,
    > jeżeli nie mają ponad 50 lat (czyli są to antyki) ,albo dzieła wartości
    > narodowej (czy jakoś tak).

    Jakos jak???

  • 4. Data: 2003-05-10 22:43:45
    Od: "rafal" <raphael2001(ciach)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > granicy z obrazami ,
    > jeżeli nie mają ponad 50 lat (czyli są to antyki) ,albo dzieła wartości

    mi chodzi dokładniej o to jak się to załatwia,
    słyszałem, że z kazdym obrazkiem trzeba leciec
    do konserwatora zabytków po jakąś pieczątki i płacić za nią.

    BTW gdzieś kiedyś słyszałem, że ktoś kto przewoził
    współczesne akwarele (poziom wykania, kwalifikował się
    na użycie ich jako dekoracji szaletu miejskiego) i bardzo
    zdenerwował celnika ich ilością wiec musiał gosciu wrócić
    do rodzimego miasta po pieczatki, chociaż nawet laik
    mógłby zweryfikować i poziom artystyczny i rzeczywisty wkład
    w kulturę naszego narodu:)

    Może ktoś sie natknął hjuż na te przepisy, Pytam bo nie mam
    zamiaru wracać po jakieś durne pieczątki.

    Rafał

  • 5. Data: 2003-05-12 14:46:17
    Od: "TauRuSS" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jakos jak???

    Nie pamiętam dokładnie jak to się określa

    --
    TauRuSS

    t...@i...pl