  • Data: 2006-01-19 23:14:31
    Temat: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał(a):

    > Mieszasz sprzedaż z zakazami.

    Mógłbyś rozwinąć? W momencie, gdy siadasz na krzesełku, niezależnie od tego,
    że nie gadałeś przedtem z właścicielem, właściciel karuzeli zawiera z Tobą
    umowę: Ty zobowiązujesz się do zapłaty 5 zł. i niefotografowania podczas
    jazdy, on - do jednorazowego świadczenia usługi. Nie widzę, co mieszam.

    Tak samo możesz zawrzeć umowę przez fakt wejścia gdzieś - np. do sklepu.

    > No dobra.
    > Złamałem umowę, zrobiłem mu zdjęcie. I co?
    > Jakie konsekwencje i z jakiego paragrafu.

    No w podanym przykładzie pewnie nic. Ale możemy ustanowić karę umowną - i
    wtedy zapłacisz już za zrobienie zdjęcia.

    > A może konsekwencje on też formułuje. Np. urwę ci ucho.

    Z urwaniem ucha to raczej nie, ale informując, że nie możesz robić zdjęż,
    może poinformować też, że kara umowna za robienie wynosi 100 zł. - i jeśli w
    takich okolicznościach siądziesz na krzesełko karuzeli, przyjmiesz jego
    warunki.

    Paweł Marcisz