  • Data: 2006-01-19 23:14:46
    Temat: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.01.2006 Michał Wilk <m...@g...pl> napisał/a:
    > Jest nawet paremia lacinska, ktora mowi, ze przeczenie faktom przeciwnym nie
    > ma znaczenia (protestatio facta contraria non valet), ilustruje ona
    > zagadnienie dorozumianego oswiadczenia woli, a sztandarowy przyklad wyglada
    > nastepujaco: wjezdzam na parking strzezony (fakt) i mimo moich zapewnien ze
    > nie mam ochoty na uiszczanie oplaty i przyjecie oferty parkingu - w sposob
    > dorozumiany ja przyjmuje i przeczenie temu faktowi nie ma zadnego znaczenia
    > prawnego.

    Bo dorozumienie dotyczy tu pewnie jedynie zakresu umowy w oczywisty sposób
    związanego z daną usługą (czyli parkowaniu z ochroną). Nie sądzę aby w
    podobny sposób mozna było podejść do wszystkiego co wykracza ponad ten
    zakres (np. wjechałeś to masz zjeść wycieraczki lub przestać ruszać lewą
    ręką :)

    --
    Marcin