  • Data: 2006-01-20 00:06:49
    Temat: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel Marcisz [###m...@o...pl.###] napisał:
    > Dobre :-) Ale zauważ, że w ten sposób przyznajesz, że można
    ustanowić
    > zakaz fotografowania, trzeba go tylko skutecznie zakomunikować.
    > [...]

    Nie. nie uznaję. Jak już pisałem na samym wstępie. Uważam, że nie
    tylko nie można zakazu ustanowić, nie ma sposobu prawnego na jego
    zakomunikowanie, ale również gdyby nawet udało się powyższe sposoby
    rozwiązać, to nie ma skutecznego sposobu jego wyegzekwowania.

    > Jeśli będzie wyjątkowo upierdliwy, może np. zrobić Ci zdjęcia i
    plakatować
    > nimi sklep, z informacją, że chce sprzedać dług, jaki masz u niego z
    > powodu nieopłacenia kary umownej.

    Wcześniej na jego miejscu wystarał bym się o prawomocny tytuł
    wykonawczy oraz moją zgodę na użycie wizerunku.

    > Nigdy nie twierdziłem, że ochroniarz ma prawo zatrzymywać taką
    osobę. Choć
    > zważ, że to trochę niegrzeczne zawrzeć z kimś umowę i uciec, żeby
    nie
    > można było ustalić tożsamości i dochodzić roszczeń - coś jak z
    gapowiczami
    > uciekającymi kontrolerom :-)

    Tyle, że w wypadku gapowicza obowiązek zapłaty za usługę spokojnie
    można wywieść z ustawy.