    From: ste <g...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Date: Thu, 19 Jan 2006 23:09:14 GMT

    Czarek Gorzeński wrote:

> [...]
    > bywam) całe uzasadnienie na stronę A4 drobnym drukiem, przedstawiające
    > jakoby stanowisko kierownictwa - jakoby podparte opinią radców prawnych
    > - że fotografowanie w sklepie jest zabronione na podstawie art. 24 i 43
    > KC (sic!).
    >
    > Uzasadnienie jest bardzo szczegółowe, więc nawet nie będę próbował go
    > cytować z pamięci. AFAIR nacisk jest tam położony na fakt, że ochrona
    > wizerunku sklepu m.in. wynika z konieczności chronienia indywidualnych
    > rozwiązań i pomysłów związanych z prezentacją towaru,

    Tylko ze nie jest to ich rozwiazanie a cudze. Placa fachowcaom za
    analizy. Zreszta konkurencja korzysta z tych samych fachowcow. Wiec
    chronic tego sie nie da, bo to nie ich.

    > a fakt że ktoś
    > robi zdjęcie jest powodem wystarczającym do ochrony tego prawa, gdyż
    > każde zdjęcie można potencjalnie wykorzystać przeciwko wizerunkowi
    > sklepu.
    Oczywiscie ze kazde.
    Ale gdzie jest zwiazek i podstawa ze tak bedzie?

    > Sam fakt "potencjalnej możliwości" daje więc prawo do
    > wprowadzenia owego zakazu.

    Istenie tez fakt fotograicznej pamieci u niektorych osob. Zatem mozna
    ich tez nie wpuszczac, bo moga zapamietac!

    > AFAIR też jest tam mowa o prawie do podjęcia
    > bezpośrednich kroków mających na celu zapobieżenie potencjalnemu
    > naruszeniu wizerunku.
    >
    > Pomijając (IMHO) kuriozalność przedstawionych tam opinii,

    masz nazwiska tych "radcow"?

> [...]
    > w punkcie obsługi klienta, a nie przy wejściu?
    >
    > 2. czy otrzymałbym od sklepu kopię tegoż "dokumentu", aby móc go
    > skonsultować z prawnikiem - a jeśli nie, to czy samego papierka też nie
    > mogę utrwalić na fotografii, gdyż "może to naruszyć wizerunek sklepu"?
    >
    > 3. Czy jeśli zwrócę się do sklepu z żądaniem wyłączenia monitoringu na
    > czas mojej wizyty w sklepie zrobią to? Żądanie oczywiście uzasadnię
    > cytatem z ich interpretacji przepisów. W końcu dlaczego ja naruszam
    > dobra osobiste sklepu przez zrobienie zdjęcia, a oni nie naruszają moich
    > dóbr osobistych przez kręcenie filmu? ;)

    Todobry argument.