  • 21. Data: 2011-06-04 19:46:46
    Temat: Re: wypozyczanie kopii bezpieczenstwa
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia 4 Jun 2011 19:38:55 +0200, januszek napisał(a):

    > Ikselka napisa?(a):

    > Jesli przez "system" rozumiemy system MS Windows to nie ma takich
    > laptopow (z zainstalowanym systemem) w sprzedazy. Te, ktore sa maja
    > system *preinstalowany*. W czasie pierwszego uruchomienia musisz m.in.
    > zaaceptowac licencje EULA.

    Nie przypominam sobie.
    Włączyłam i... wszystko działało. Na specyfikacji/fakturze mam Windows
    razem z lapkiem wpisany.

    > Czcionek oczywiscie takze uzywasza zgodnie z odpowiednia licencja, ktora
    > oczywisie takze znasz? ;)
    >
    > j.

    Używam czcionek windowsowych. Żadnych dodatkowych nie instalowałam.
    --
    XL

    Cóż za poeta z ciebie? Sypiesz tylko piach na kartę
    w ten atramentu nadmiar, jak dźwięk słów nietrwały.
    Krwią pisz! To inkaust najwłaściwszy dla słów niezatartych.
    Czas je zamieni w blizny - hymn Polaków Małych.

    by XL

  • 22. Data: 2011-06-04 19:47:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 21:23:09 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Są. Sam taki kupowałem.

    No. I ja też.

  • 23. Data: 2011-06-04 19:48:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 18:11:04 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > No popatrz, to jednak trzeba się trzymać licencji, a nie radośnie
    > instalować na cudzych komputerach?

    Nigdzie nie twierdziłam inaczej. Umiesz czytać?

  • 24. Data: 2011-06-04 20:22:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.06.2011 21:46, Ikselka pisze:
    > Nie przypominam sobie.
    > Włączyłam i... wszystko działało. Na specyfikacji/fakturze mam Windows
    > razem z lapkiem wpisany.

    Co nie ma najmniejszego związku z tym, że oprogramowania zazwyczaj nie
    można wypożyczać. Myślę, że 99% oprogramowania (przynajmniej tego
    powszechnego) nie podlega wypożyczaniu, bo albo można je rozpowszechniać
    w ogólności i problem wypożyczenia odpada, albo nie można
    rozpowszechniać, nawet w ramach wypożyczenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2011-06-04 20:29:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ikselka napisa?(a):

    > No. I ja też.

    Widzę jedną możliwość: sprzedawca Wam licencję zaakceptował ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 26. Data: 2011-06-04 20:30:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ikselka napisa?(a):

    [...]

    > Używam czcionek windowsowych. Żadnych dodatkowych nie instalowałam.

    Pytałem o to czy używasz ich zgodnie z ich licencją?

    j.

  • 27. Data: 2011-06-04 20:30:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

    > Co nie ma najmniejszego związku z tym, że oprogramowania zazwyczaj nie
    > można wypożyczać.

    Co w sytuacji wypożyczenia komuś laptopa z oprogramowaniem?

    j.

  • 28. Data: 2011-06-04 20:33:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.06.2011 22:30, januszek pisze:
    > Co w sytuacji wypożyczenia komuś laptopa z oprogramowaniem?

    No jest to bardzo ciekawy dylemat, zwłaszcza w obliczu np. licencji
    imiennych sprzedawanych przez np. Kasperczaka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2011-06-04 20:34:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.06.2011 22:29, januszek pisze:
    > Widzę jedną możliwość: sprzedawca Wam licencję zaakceptował ;)

    Ano. W stacjonarnych z Windows OEM to norma. W laptopach mniejsza, ale
    też się zdarza, więc nie generalizuj.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2011-06-04 20:38:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

    > Ano. W stacjonarnych z Windows OEM to norma. W laptopach mniejsza, ale
    > też się zdarza, więc nie generalizuj.

    Co ma do tego OEM? Masz pewnie na myśli, że "producent" tego komputera z
    systemem w wersji OEM nie potrafi preinstalować oprogramowania więc musi
    je instalować. To jest dosyć ciekawe w sumie bo jaki jest wtedy status
    prawny takiej instalacji skoro Ty, jako użytkownik nie zaakceptowałeś
    EULA? Skąd więc masz wtedy prawa do używania tego oprogramowania ;)
    Wydaje się, że mimo tego, że masz legalny system to jesteś piratem ;P

    j.