  • 1. Data: 2002-10-29 09:46:46
    Temat: wypowiedzenie wieczny temat - pilne
    Od: m...@p...onet.pl

    Dzis dotnela mnie reka recesji i zostalem zwolniony :((( coz zyc trzeba dalej.
    Mam pytania do specjalistow:
    1. mam 3 miesiace okresu wypowiedzenia tj do konca stycznia. Czy nalezy mi sie
    ekwiwalent pieniezny za urlop do ktorego nabede prawo 1 stycznia ??? bo jesli
    chodzi o zalegly to z tego co znalazlem na liscie nalezy mi sie ewkiwalen lub
    JESLI sie zgodze urop.

    2. dzis byla tylko rozmowa z szefem ale jescze nie dostalem zadnych papierow .
    Czy sa tu jakies kruczki ? tzn czy moge w jakis sposob to odwlec? unikac
    odebrania wypowiedzenia czy cos podobnego.

    3. Od ilu zwolnionych pracownikow jest zwolnienie grupowe i jakie sa tego plusy
    dla pracownika?

    Pozdrawiam i lacze sie z innymi w biedzie

  • 2. Data: 2002-10-29 10:57:39
    Temat: Re: wypowiedzenie wieczny temat - pilne
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    jesli
    > chodzi o zalegly to z tego co znalazlem na liscie nalezy mi sie ewkiwalen
    Bardzo mi przykro ale od 1.01.2003 wchodzi nowelizacja KP która zaklada ze
    pracodawca bedzie mógł zmusic pracownika do wykorzystania zaległego urlopu w
    czasie trwania wypowiedzenia...

    Gosia

  • 3. Data: 2002-10-29 11:35:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 29 Oct 2002 10:46:46 +0100, m...@p...onet.pl
    zakodował:

    >1. mam 3 miesiace okresu wypowiedzenia tj do konca stycznia. Czy nalezy mi sie
    >ekwiwalent pieniezny za urlop do ktorego nabede prawo 1 stycznia ???

    Proporcjonalnie - czyli 1/12 x pełny wymiar urlopu. Reszta należy Ci
    się u nowego pracodawcy.

    >2. dzis byla tylko rozmowa z szefem ale jescze nie dostalem zadnych papierow .
    >Czy sa tu jakies kruczki ? tzn czy moge w jakis sposob to odwlec? unikac
    >odebrania wypowiedzenia czy cos podobnego.

    Tak. Chyba szef Cię lubi. Możesz iść na zwolnienie - jeżeli nie jesteś
    obecny w pracy i nieobecność jest usprawiedliwiona nie można Ci
    wypowiedzieć umowy.

    >3. Od ilu zwolnionych pracownikow jest zwolnienie grupowe i jakie sa tego plusy
    >dla pracownika?

    Wystarczy 1 i likwidacja stanowiska (Art. 10.1 Ustawa o szczególnych
    zasadach rozwiązywania umów o pracę...). Bardzo uważaj, co wpisują w
    uzasadnienie wypowiedzenia. Co by to nie było (poza likwidacją
    stanowiska) masz szanse wygrać w sądzie pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-10-31 11:48:41
    Od: m...@p...onet.pl

    sporo sie wyjasnilo
    i tak

    mam 3 miesieczny okres wypowiedzenia
    powod wypowiedzenia : zmniejszenie stanu zatrudnienia z przyczyn ekonomicznych
    w trybie art 1 ustawy z dn.28.12.1989 o szczegolnych zasadach rozwiazywania z
    pracownikami stosunkow pracy z przyczyn dot.zakladu pracy.

    ustawe przeczytalem i mam pytania:
    1. czy jeli zaklad pracy nie zglosil do powiatowego urzedu pracy na 45 dni
    przed zwolnieniami to czy wypowiedzenie jest niewazne?
    1 a) Jakie inne moga byc powody podwazenia wypowiedzenia ? mam 7 dni na
    ewentualne odwolanie do sadu

    2. dotyczy przyslugujacej odprawy. Czy do tzw. Ogolnego Stazu Pracy wlicza sie
    tez studia wyzsze (analogicznie jak przy obliczaniu urlopu) czy tez licza sie
    tylko lata pracy? Jesli liczyly by sie studia to zalapalbym sie w kategorie 10-
    20lat stazu pracy co daje 2 miesieczna odprawe.

    3 do kiedy powinnienem dostac swiadectwo pracy i odprawe

  • 5. Data: 2002-10-31 12:51:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 31 Oct 2002 12:48:41 +0100, m...@p...onet.pl
    zakodował:

    >1. czy jeli zaklad pracy nie zglosil do powiatowego urzedu pracy na 45 dni
    >przed zwolnieniami to czy wypowiedzenie jest niewazne?

    A czy zwalniają >10% lub 100 osób?

    >1 a) Jakie inne moga byc powody podwazenia wypowiedzenia ? mam 7 dni na
    >ewentualne odwolanie do sadu

    W sumie tylko jedno Cię może ratować - zatrudnienie kogoś na Twoje
    miejsce, albo ogłoszenie, iż szukają kogoś.

> [...]
    >tylko lata pracy? Jesli liczyly by sie studia to zalapalbym sie w kategorie 10-
    >20lat stazu pracy co daje 2 miesieczna odprawe.

    Wlicza się tylko faktyczne lata pracy.

    >3 do kiedy powinnienem dostac swiadectwo pracy i odprawe

    Teoretycznie ostatniego dnia pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-10-31 13:31:27
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > Czy sa tu jakies kruczki ? tzn czy moge w jakis sposob to odwlec? unikac
    > odebrania  wypowiedzenia czy cos podobnego.

    po pierwsze - czy przedstawił Ci dziś konkretne przyczyny wypowiedzenia?
    po drugie - jeżeli nie dostałes kwitów do ręki dzisiaj to następny dzień
    roboczy jest 04 listopada więc okres wypowiedzenia upłynie Ci na koniec lutego
    a nie stycznia.
    po trzecie - zawsze możesz się rozchorowac - zasiłek przysługuje przez 180 + 90
    dni,
    po czwarte - to czy odbierzesz wypowiedzenie (jeżeli Ci je dadzą) czy nie (tzn.
    pokwitujes odbiór), a jesteś w pracy i masz możliwośc sie z nim zapoznać to nie
    ma znaczenia,
    po piąte - znajdź 9 kolegów załóż ZZ (przez 3 miesiące zdążysz złożyc wniosek o
    rejestrację) i wtedy jako członkowi komitetu założycielskiego nie możecie byc
    zwolnieni (umowa o pracę nie może byc rozwiązana mimo otrzymania wypowiedzenia)
    przez 6 miesięcy. Jeżeli w tym czaie sąd Was zarejestruje wybieracie się do
    Zarządu i macie ochronę przez całą kadencję. Po szczegóły odsyłam do Ustawy o
    ZZ (pamiętaj o nowelizacji)
    pozdrawiam,
    Paweł