  • 11. Data: 2009-07-31 07:32:33
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy windykacji mailem
    Od: maciek <u...@g...com>

    On 31 Lip, 09:30, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Było skuteczne, o ile umowa nie zastrzegała takiej formy pod rygorem
    > nieważności. Art. 77 par. 2 kc mówi o formie pisemnej, ale nie zastrzega
    > takiego rygoru.
    > Por. wyrok SN z 6 listopada 2002 r. (sygn. akt I CKN 1158/00).
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<==
    > [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?
    > ==>http://zaklad.foto-krzyki.pl<==

    absolutnie umowa nie zastrzegała formy elektronicznej
    ps. czyzby iskierka nadziei?

  • 12. Data: 2009-07-31 07:33:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 00:28:44 -0700, maciek napisał(a):

    > Nie pocieszyłes mnie. A jesli wypowiedzenie wysłałłem rowniez listem
    > zwykłym na który nie mam potwierdzenia?

    No to wszystko zalezy od tego czy oni zechcą się przyznać do otrzymania.

    > Korespondencja z firmą
    > windykacyjną odbywala sie mailowo z racji duzej odleglosci. Mam
    > wszystkie archiwalne maile i tak samo uznałem ze skoro wszystko
    > załatwiamy mailami to i umowe moge tak wypowiedziec

    Cała korespondencja mailem? Łącznie z zawarciem umowy? Jeśli tak to i
    wypowiedzenie mailem jest ważne. Pozostaje tylko problem dowodu, że oni
    je otrzymali.

  • 13. Data: 2009-07-31 07:35:50
    Od: maciek <u...@g...com>

    On 31 Lip, 09:27, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Wypowiedzenie też jest zmianą.
    >
    > --
    > Liwiusz

    hmmm a nie jest tak ze wypowiedzenie to wypowiedzenie a zmiana to
    zmiana? wg mnie to dwie rozne rzeczy ale widac nie do konca sie na tym
    znam. Co innego zmieniac cos w umowie samemu bez wiedzy i akceptacji
    drugiej strony a co innego umowe poprostu wypowiedziec. cholercia

  • 14. Data: 2009-07-31 07:38:08
    Od: maciek <u...@g...com>

    >    Wypowiedzenie takie jest skuteczne, pod warunkiem, że druga strona
    > przyzna, że je dostała.

    raczej nie realne

  • 15. Data: 2009-07-31 07:39:18
    Od: maciek <u...@g...com>

    > Cała korespondencja mailem? Łącznie z zawarciem umowy? Jeśli tak to i
    > wypowiedzenie mailem jest ważne. Pozostaje tylko problem dowodu, że oni
    > je otrzymali.

    cała oprócz niestety umowy :/

  • 16. Data: 2009-07-31 07:40:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maciek pisze:

    > raczej nie realne

    W takim razie wyślij wypowiedzenie umowy listem poleconym jeszcze dziś.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-07-31 07:58:42
    Od: maciek <u...@g...com>

    On 31 Lip, 09:40, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    W takim razie wyślij wypowiedzenie umowy listem poleconym jeszcze dziś.
    >
    > --
    > Liwiusz

    nic to nie zmieni poniewaz umowe wypowiedziałem we wrzesniu 2008r. w
    styczniu podałem dluznika do sądu, wygrałem sprawe a firma sobie o
    mnie przypomniała i przysłala mi w zwiazku z tym wezwanie do zapłaty
    ze to niby z ich zasług.
    Jestem w kropce

  • 18. Data: 2009-07-31 08:27:56
    Od: kuba <j...@g...com>

    Liwiusz pisze:

    > Wypowiedzenie też jest zmianą.

    Skąd ta teza? To po jakiego grzyba art. 77 KC to rozróżnia uzupełnienie,
    zmianę, rozwiązanie, wypowiedzenie i odstąpienie? To wszystko są inne
    rzeczy.

    --
    kuba

  • 19. Data: 2009-07-31 08:37:09
    Od: maciek <u...@g...com>

    On 31 Lip, 10:27, kuba <j...@g...com> wrote:

    > Skąd ta teza? To po jakiego grzyba art. 77 KC to rozróżnia uzupełnienie,
    > zmianę, rozwiązanie, wypowiedzenie i odstąpienie? To wszystko są inne
> [...]

    uff kolejna lepsza informacja
    wiec moge rozumiec ze jesli w punkcie dotyczącym wypowiedzenia umowy
    nie ma nic o formie pisemnej to mozna wziac pod uwage post kolegi
    Olgierda?

  • 20. Data: 2009-07-31 08:37:36
    Od: kuba <j...@g...com>

    maciek pisze:
> [...]
    > wordzie, wydrukowałem go, podpisałem, zeskanowałem i wysłałem jako
    > załacznik do maila z informacją o wypowiedzeniu umowy.

    Takie wypowiedzenie nie może być uznane za złożone z zachowaniem formy
    pisemnej, a taka forma powinna być zachowana z mocy ustawy (art. 77 par.
    2 KC).

    Z tego co piszesz, szczególnych zastrzeżeń co do formy wypowiedzenia w
    umowie nie było.

    Forma pisemna jest zastrzeżona w ustawie nie pod rygorem nieważności, a
    tylko do celów dowodowych (zob. art. 74 par. 1 KC).

    Oznacza to, że co do zasady nie można przesłuchać stron ani świadków na
    okoliczność wypowiedzenia takiej umowy. Przepis przewiduje jednak 2 wyjątki:

    -zgłasza taki dowód konsument w sporze z przedsiębiorcą (Czy Twoja
    wierzytelność pozostaje w związku z prowadzeniem przez Ciebie
    przedsiębiorstwa?; jeśli nie, to sprawa załatwiona)

    -fakt dokonania czynności prawnej będzie uprawdopodobniony za pomocą pisma.

    W rozumieniu tego przepisu, wydruk z worda jest jak najbardziej pismem.
    Pokaż to w sądzie i wnieś i przesłuchanie Ciebie w charakterze strony.
    Jak masz jakichś świadków to jeszcze lepiej.

    --
    kuba