    From: "Marcin S." <t...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek samochodowy, 2 piesi - co robic?
    Date: Fri, 2 Jan 2004 03:32:00 +0100

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:rp0Jb.364281$dt3.255692@news.chello.at...

    > mnie nie interesuje co zeznaje ten na lewym pasie (pytajacy twierdzi ze
    > nagina prawde, albo wrecz klamie, a ja nie mam powodu mu nie wierzyc),
    > interesuje mnie to co pisze pytajacy, a on wyraznie pisze, ze na dlugo
    > przed pasami zmienil pas ruchu, i jedyne co robil na pasach to chamowal,
    > bo manewr mijanie panie kolego, a nie wyprzedzania, bo wyprzedzac mozna
    > samochod jadacy, a ten podobno stal, wykonal jeszcze przed pasami
    >
    > wiec jeszcze raz upraszam o skupienie ;)

    Zasada ograniczonego zaufania
    Każdy uczestnik ruchu i osoby znajdujące się na drodze mają prawo liczyć ,
    że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba
    że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.

    Zatem - dla naszego własnego bezpieczeństwa - nie możemy ufać im
    bezgranicznie. W czasie jazdy zachowujemy się trochę nieufnie i na tyle
    ostrożnie, aby móc przewidzieć zachowanie innych.

    Szczególną ostrożność - zgodnie z kodeksem drogowym - należy zachować w
    następujących sytuacjach:

    włączanie się do ruchu ,
    zmiana kierunku jazdy lub zajmowanego pasa ruchu ,
    cofanie,
    wyprzedzanie ,
    zbliżanie się do skrzyżowania lub przecinanie się kierunków ruchu poza
    skrzyżowaniem,
    zbliżanie się do przejścia dla pieszych,
    przejeżdżanie obok oznaczonego przystanku tramwajowego lub innego pojazdu
    komunikacji publicznej nie znajdującego się przy chodniku,
    zbliżanie się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżanie przez przejazd
    kolejowy lub tory tramwajowe,
    jazda w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą,
    opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami,
    korzystanie przez kierującego rowerem z drogi (ścieżki) dla rowerów i
    pieszych,

    Marcin