  • Data: 2004-01-03 21:30:22
    Temat: Re: wypadek samochodowy, 2 piesi - co robic?
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > :) kolejny sedzia jak widze
    > a jesli samochod ktory sie zatrzymal pare metrow przed pasami to
    byl jakis
    > dostawczak, ktory zeczywiscie skrecal w lewo, a dzieciaki wbiegly na
    > jezdnie, to on zmieniajac pas na prawy i patrzac w prawe lusterko
    nawet nie
    > mial prawa zauwazyc dzieciakow, nawet gdyby dostawczak zmienic
    na osobowy to
    > z powodzeniem moglby wbiegajacych nie widziec, nie byles tam wiec
    nie
    > kombinuj tylko przyjmij jego opis za prawdziwy i pomoz albo olej,
> [...]

    TWój wpis bardziej mi na gniota wygląda :)
    Przy dojeżdżaniu do pasów obowiązuje tzw. szczególna ostrożność
    (patrz prawo o ruchu drogowym).
    Autor wątku jest raczej na straconej pozycji a jego zachowanie było
    bardzo nieostrożne. Jak nie widzisz co się dzieje na lewej części pasów
    bo zasłania Ci to inny stojący po lewej pojazd, to się na pasy nie
    pchasz bo niezależnie od tego co sobie myślisz o tym po lewej (czy
    przepuszcza pieszych czy może wyskakuje na siusiu) masz
    bezwzględny obowiązek zatrzymać się przed pasami
    Nie wiem jak dziś bo "taryfikatror" się zmieniał ale jeszcze niedawno
    było za złamanie tej zasady 10 punktów karnych (jedna z
    najsurowszych stawek)
    Dla mnie nazruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym jest tu
    ewidentne o ile autor wątku nie pominął jakichś naprawdę istotnych
    szczegółów. Generalnie spodziewałbym się skazania a w najlepszym
    wypadku warunkowego umorzenia postępowania z solidnym
    świadczeniem pieniężnym

    -> http://usenet.pomocprawna.info