  • 81. Data: 2008-08-03 18:37:42
    Temat: Re: wymiana skrzynek pocztowych
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 1 Aug 2008 10:47:00 +0200, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    >się okaże że do moich rodziców niczym się nie da wysłać bo
    >"5. Operator przyjmuje oraz doręcza przesyłki kierowane wyłącznie do
    >miast, w których Operator posiada własne Odziały. Przesyłki takie
    >doręczane będą wyłącznie w granicach administracyjnych miast."
    >I wszyscy operatorzy dojdą do wniosku że nie opłaca im się
    >wieźć przesyłki do warmińskiej wsi, która jest dalej niż 10km
    >od miasta z oddziałem firmy kurierskiej?
    To wtedy powstanie lokalna firma "Kaziu doręczyciel" i będzie
    rozwiązywać problem ostatniej mili. Skoro będzie luka na rynku to ktoś
    ją wykorzysta.

    Zobacz jak było z PKS-ami, które, po prywatyzacji, likwidowały
    niedochodowe połączenia - powstawały w ich miejsce małe firmy
    przewozowe, dla których przewóz busem był i jest opłacalny.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 82. Data: 2008-08-03 19:06:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 03 sierpień 2008 20:37
    (autor WAM
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <m...@4...com>):

    > To wtedy powstanie lokalna firma "Kaziu doręczyciel" i będzie
    > rozwiązywać problem ostatniej mili. Skoro będzie luka na rynku to ktoś
    > ją wykorzysta.

    tylko:

    a) ta ostatnia mila w części kraju będzie po prostu nieopłacalna.
    b) co mi po Kaziu z Ziabrowa, jak nie nadam listu do Ziabrowa, bo u mnie go
    nie będzie....

    --
    Tristan

  • 83. Data: 2008-08-03 20:23:19
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 03 Aug 2008 20:37:42 +0200, WAM napisał(a):

    > Zobacz jak było z PKS-ami, które, po prywatyzacji, likwidowały
    > niedochodowe połączenia - powstawały w ich miejsce małe firmy
    > przewozowe, dla których przewóz busem był i jest opłacalny.

    Tja.. u nas (właściwie u rodziców) na początku te busiki jeździły
    5 minut przed pks'ami żeby podebrać pasażerów. A teraz jeżdżą
    chyba ze dwa dziennie - w dni robocze. W weekend jak jechałem
    do rodziców to jechałem do innej wsi i szedłem na piechotę 3km.
    Wracając miałem lepiej bo jeden autobus wieczorem jechał... kiedyś,
    bo kilka dni temu się dowiedziałem że już go odwołali. No i teraz
    jeżdżę własnym autkiem jak inni ;-) Akurat to mi wyszło na dobre
    bo kosztuje tylko trochę więcej, a wygoda spora. No ale listów
    przecież wozić sam nie będę.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 84. Data: 2008-08-04 06:09:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 03 Aug 2008 21:06:11 +0200, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    >a) ta ostatnia mila w części kraju będzie po prostu nieopłacalna.
    Wszystko jest opłacalne - kwestia tylko ceny :))
    Tam gdzie jak piszesz będzie "nieopłacalne" to nie bedziemy wysylac za
    2 zł tylko za 102 zł (w tym 100 zł dla Kazia - ostatnia mila) i wtedy
    będzie opłacalne dla Kazia Doręczyciela.

    >b) co mi po Kaziu z Ziabrowa, jak nie nadam listu do Ziabrowa, bo u mnie go
    >nie będzie....
    Nadasz list do adresata z dopiskiem "via Kaziu z Wólki k. Ziabrowa"
    albo w podwójnej kopercie - na zewnętrznej kopercie adresatem będzie
    Kaziu Doręczyciel - Wólka k. Ziabrowa a na wewnętrznej już osoba z
    Ziabrowa.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info