  • 1. Data: 2005-09-09 07:50:33
    Temat: wymiana samochodu - uda sie ?
    Od: "monika kozinska" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Moj znajomy zakupil nowy samochod u autoryzowanego koncesjonera. Nastepnie
    zlecil montaz "antynapadu" w malym warsztacie. W czasie eksploatacji zaczely
    wystepowac problemy z uruchomieniem pojazdu jak tez samoistne gasniecie
    silnika w czasie jazdy. Za kozdym razem pojazd trafial do sprzedawcy na
    lawecie (4 razy). W czasie ostatniej naprawy mechanicy serwisu wykryli
    urzadzenie antynapadowe i usuneli je. Od tego czasu wszystko jest dobrze. W
    czasie trwania usterek znajomy zwrocil sie o porade do prawnika a ten
    wystapil o wymiane samochodu na podstawie art 560 KC na pojazd wolny od wad.
    I tu moje pytanie, czy pomimo nieautoryzowanej przerobki instalacji
    elektrycznej pojazdu uda sie go wymienic na zasadach rekojmi (nie gwarancji)?
    Czytajac KC nie znalazlam nic co mowi zakazie wykonywania wlasnych
    przerobek/modernizacji towaru (w zasadach gwarancji jest taki zapis). Jak sad
    zinterpretuje te przepisy ?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    --
    MK

  • 2. Data: 2005-09-09 08:11:27
    Temat: Re: wymiana samochodu - uda sie ?
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > przerobek/modernizacji towaru (w zasadach gwarancji jest taki zapis). Jak
    sad
    > zinterpretuje te przepisy ?
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi

    ty się ciesz że ci gwarancji nie zabrali.........

  • 3. Data: 2005-09-09 08:14:19
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    Użytkownik "monika kozinska" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:dfres9$1c8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Czytajac KC nie znalazlam nic co mowi zakazie wykonywania wlasnych
    > przerobek/modernizacji towaru (w zasadach gwarancji jest taki zapis). Jak

    raczej bym nie szalal ... sprzedawca moze w przypadku nieautoryzowanego
    ingerowania w elektryke zwyczajnie skreslic gwarancje (bo na 101% w
    gwarancji jest napisane ze tego robic nie wolno) ...

  • 4. Data: 2005-09-09 08:56:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    monika kozinska napisał(a):

    [...]
> [...]
    > wystapil o wymiane samochodu na podstawie art 560 KC na pojazd wolny od wad.

    Ale skoro juz wszystko jest dobrze, to po co wymieniac samochod?

  • 5. Data: 2005-09-09 09:01:04
    Od: Daroot <d...@p...onet.pl>

    monika kozinska napisał(a):
> [...]
    > Czytajac KC nie znalazlam nic co mowi zakazie wykonywania wlasnych
    > przerobek/modernizacji towaru (w zasadach gwarancji jest taki zapis). Jak sad

    Mialem taki sam przypadek z Renault Trafic... Straszne hocki klocki.
    Stanelo na tym ze wymienili cala elektryke, pol silnika i skrzynie
    biegow.. Samochodu za zadne skarby nie chcieli wymienic, i zeby nie wiem
    co to wymienia Ci wszystko w samochodzie, oprocz samego auta...
    pozdrawiam - Daroot

  • 6. Data: 2005-09-09 10:29:28
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czytajac KC nie znalazlam nic co mowi zakazie wykonywania wlasnych
    > przerobek/modernizacji towaru (w zasadach gwarancji jest taki zapis). Jak

    Ale co ma wymieniac skoro piszesz ze auto jest sprawne
    Ewidentna wina urządzena antynapadowego albo złego montazu