  • 1. Data: 2005-09-09 06:05:25
    Temat: Allegro a poczta polska...
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam,
    Jak sie zachowac w przypadku:
    Sprzedalem przedmiot na allegro, wyslalem za potwierdzeniem nadania (mam
    swistek), przedmiot nie dotarl do kupujacego.
    Kwota ponizej 100zl. Kto ponosi koszty zaginiecia przesylki i jak nalezy sie
    w swietle prawa zachowac wobec kupujacego ? PP ponosi jedynie 10x kwoty
    nadania (czyli 45zl (to zbyt malo!).

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Rozne/oczka.j
    pg *

  • 2. Data: 2005-09-09 06:26:02
    Temat: Re: Allegro a poczta polska...
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

> [...]
    sie
    > w swietle prawa zachowac wobec kupujacego ? PP ponosi jedynie 10x kwoty

    a. wyslales, nie doszlo, zawinila poczta
    b. wyslac do kupujacego skan nadania i nakreslic cala sprawe, oddac kase,
    ewentualnie inny egzemplarz towaru
    c. jesli paczka byla wartosciowa, trzeba bylo ja ubezpieczyc (duzo to nie
    kosztuje)
    d. nastepnym razem wysylaj jako list polecony, jesli nie chcesz ubezpieczac

    pozdro
    pawel

  • 3. Data: 2005-09-09 07:01:40
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Kto ponosi koszty zaginiecia przesylki i jak nalezy sie
    > w swietle prawa zachowac wobec kupujacego ?

    Poszukaj w archiwum. Było kilka razy o tym (kilkanaście) i kiedyś ktoś
    przytaczał odpowiednie przepisy (KC?), że jeżeli ustaliłeś z kupującym formę
    wysyłki to kupujący od momenty wysyłki odpowiada za nią.

    Góral

  • 4. Data: 2005-09-09 07:09:37
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    zobacz przepisy o sprzedazy cos po 530 kc

    pozdr
    Łukasz

  • 5. Data: 2005-09-09 07:42:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Papik napisał(a):
> [...]
    > w swietle prawa zachowac wobec kupujacego ? PP ponosi jedynie 10x kwoty

    Nie masz żadnego problemu. Skoro zapłaciłeś 4,50zł za przesyłkę, to
    oznacza, że był to list polecony, a nie paczka. W takim przypadku
    maksymalne odszkodowanie od poczty polskiej (bez względu na ilość
    znaczków) będzie wynosić 110zł + opłaty pocztowe. Złóż reklamację na tę
    kwotę i po sprawie.

    I nie ma problemu, abyś Ty wziął na siebie odpowiedzialność przed
    kupującym i wypłacił mu część otrzymanego odszkodowania. Jeszcze możesz
    na tym zarobić ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-09-09 08:28:10
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Lookasik wrote:
    > zobacz przepisy o sprzedazy cos po 530 kc

    To ja mam pytanie: jak ustalić miejsce spełnienia świadczenia w
    przypadku aukcji internetowych? (art. 544).

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 7. Data: 2005-09-09 10:30:45
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > sie
    > w swietle prawa zachowac wobec kupujacego ? PP ponosi jedynie 10x kwoty

    wiec starczy na zwrot kasy dla kupujacego i cos jeszcze dla Ciebie
    Grzes

  • 8. Data: 2005-09-09 12:30:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Papik wrote:
    > PP ponosi jedynie 10x kwoty
    > nadania (czyli 45zl (to zbyt malo!).

    To bylo ubezpieczyć na 100 zł

  • 9. Data: 2005-09-09 14:08:43
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Fri, 9 Sep 2005 08:26:02 +0200, Pawel Gardziejewski napisał/napisała:
    > d. nastepnym razem wysylaj jako list polecony, jesli nie chcesz ubezpieczac

    no wlasnie to byl list polecony :D
    Jest jeszcze jeden problem.. Przy pisaniu kwitka walnalem sie w nazwie
    ulicy. Adres na liscie jest 100% prawidlowy. Jest takze moj adres zwrotny :)

  • 10. Data: 2005-09-09 14:29:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Papik wrote:

    > no wlasnie to byl list polecony :D
    > Jest jeszcze jeden problem.. Przy pisaniu kwitka walnalem sie w nazwie
    > ulicy. Adres na liscie jest 100% prawidlowy. Jest takze moj adres zwrotny :)

    No to miej nadzieje, ze babka na poczcie nie walnęła się w przepisywaniu
    numerku listu poleconego.