    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wycinka powalonych drzew
    Date: Tue, 22 Jul 2014 16:00:31 +0200

    Elo

    bezrobony leśnik napisał(a) :
    > Jeśli drzewo w lesie państwowym się przewróci to przestaje być drzewem i
    > staje się drewnem i nie podlega zdaje się pod żadne prawa i podobno takie
    > drewno można sobie z lasu sprzątnąć.
    >
    > Mam w okolicy kilka takich powalonych drzew, leżą i gniją, ja by je sobie
    > sprzątnął i miał na opał, tyl;ko pytanie czy to legalne?
    > Dowiadywałęm się w nadleśnictwie i tam mówią że nie można, ale nie potrafią
    > podać podstawy prawnej.
    > Może ktoś przerabiał temat i jest zorientowany?

    No i nie dziwota, że leśnik jest bezrobotny, skoro o takie rzeczy
    się pyta ;-)
    Podstawy prawnej Tobie nie podam, ale też wieść gminna niesie, że
    nawet robiąc ognisko, musisz drewno kupić. Paląc zeschłymi
    gałęziami, kradnie się je. Nie wiem komu kradnie, skoro by zgniły,
    ale zasiliłyby w ten sposób ściółkę leśną. Więc jakiś pożytek ze
    zgniłego drewna też jest.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600