  • 1. Data: 2004-01-02 14:05:05
    Temat: wybory prezydenta miasta
    Od: adrin <a...@i...pl>

    czytam wlasnie 'elementy prawa administracyjnego' i jesli dobrze rozumiem
    to rada gminy wybierana jest przez mieszkancow w wyborach, natomiast zarzad
    gminy wylaniany jest przez rade. Dlaczego zatem odbywaja sie wybory
    prezydenta miasta(ktory bedac czlonkiem zarzadu powinien(?) byc wybierany
    przez rade.)

  • 2. Data: 2004-01-02 14:24:56
    Temat: Re: wybory prezydenta miasta
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    adrin wyskrobał(a):
> [...]
    > prezydenta miasta(ktory bedac czlonkiem zarzadu powinien(?) byc wybierany

    Ustawa o bezpośrednim wyborze wojta, burmistrza i prezydenta miasta z
    października 2002 roku + ustawa o samorządzie gminy, powiatu i województwa
    (3 osobne ustawy).

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-01-02 14:31:22
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adrin" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gminy wylaniany jest przez rade. Dlaczego zatem odbywaja sie wybory
    > prezydenta miasta(ktory bedac czlonkiem zarzadu powinien(?) byc

    Oj stara ksiazke chyba masz. Nie ma juz zarzadu gminy!!! Organem
    wykonawczym gminy jest wojy/burmistrz/prezydent miasta i jest on
    wybierany w wyborach bezposrednich przez mieszkancow gminy.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 4. Data: 2004-01-02 16:43:49
    Od: adrin <a...@i...pl>

    > Oj stara ksiazke chyba masz. Nie ma juz zarzadu gminy!!! Organem
    > wykonawczym gminy jest wojy/burmistrz/prezydent miasta i jest on
    > wybierany w wyborach bezposrednich przez mieszkancow gminy.
    dziekuje Wam za informacje, faktycznie ksiazka jest starsza bo z 1999,
    najgorsze jednak ze mam sie z niej uczyc na egzamin, a z pewnoscia znalezc
    tam mozna wiecej takich 'kwiatkow'...
    mozecie mi polecic jakis aktualny podrecznik do podstaw prawa?

  • 5. Data: 2004-01-02 18:04:22
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    adrin wyskrobał(a):
> [...]
    > tam mozna wiecej takich 'kwiatkow'...
    > mozecie mi polecic jakis aktualny podrecznik do podstaw prawa?

    Jakich podstaw prawa? Prawa w ogóle czy jakiejś konkretnej gałęzi? Spróbuj
    "Podstawy prawa dla ekonomistów" by Jolanta Jabłońska-Bonca. I uwaga na
    koniec - najlepszy podręcznik = najbardziej aktualny. Prawo to nie fizyka,
    przepisy się bardzo często zmieniają.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 6. Data: 2004-01-02 18:17:13
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Bartek Gliniecki wrote:
    > I uwaga na
    > koniec - najlepszy podręcznik = najbardziej aktualny. Prawo to nie fizyka,
    > przepisy się bardzo często zmieniają.

    Przy takich kryteriach, to najlepszym podręcznikiem jest ustawa :)

    KG