  • 1. Data: 2004-01-02 11:47:09
    Temat: Mam pytanie dotyczące ilości dniu urlopu wypoczynkowego.
    Od: "Przemek" <p...@p...pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczące ilości dniu urlopu wypoczynkowego.
    Opis sprawy:
    Pobieranie nauki:
    -od 1994-1999(grudzień)(9 semestrów, skreslony ze studiów ze wzgledu na nie
    oddanie pracy magisterskiej) - studia dzienne magisterskie 5-letnie,
    -od 2001(luty)-2001(grudzień) - reaktywcja na dziesiąty semestr i obrona
    pracy magisterskiej
    Praca:
    -od 01.02.1999 do 14.10.2003 na umowe o prace u I pracodawcy
    -od 01.03.1999 do 31.07.2002 na umowe o prace u II pracodawcy
    -od 01.01.2003 do 31.10.2003 na umowe o prace u II pracodawcy
    -od 15.10.2003 do dzisiaj na umowe o prace u III pracodawcy
    Mam więc od stycznia 2002 wyższe wykształcenie, 13 miesięcy przerwy w
    studiach (przerwa w pobieraniu nauki).

    Czy mam wiec prawo od 01.01.2003 do 26 dni urlopu wypoczynkowego w roku czy
    dopiero od 01.01.2004?

    Sugeruję się K.P. Art. 154. § 1., Art. 155. § 1. oraz § 2. "Jeżeli pracownik
    pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy, od którego zależy
    wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w którym była pobierana
    nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla
    pracownika."

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2004-01-02 16:11:51
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w którym była pobierana
    > nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest korzystniejsze dla

    Witaj,
    Jeżeli obroniłeś pracę dyplomową np. 20.12.2001 r., to w dniu 20.12.2003 r.
    miałeś staż pracy 10 lat i nabyłeś prawo do urlopu uzupełniającego.
    Wymiar urlopu uzupełniającego zależy od rodzaju umowy o pracę: na czas
    nieokreślony - 6 dni, a jeżeli na czas określony to sprawa nieco trudniejsza
    do wytłumaczenia bez znajomości szczegółów (urlop proporcjonalny).
    Od 01.01.2004 r. wymiar urlopu 26 dni.

    wa

  • 3. Data: 2004-01-08 11:18:25
    Od: "Przemek" <p...@p...pl>

> [...]
    trudniejsza
    > do wytłumaczenia bez znajomości szczegółów (urlop proporcjonalny).

    Nie ma znaczenia czy byla ponad roczna przerwa w studiach?
    Wg KP byl to okres pracy kiedy nie "pobierał naukę w czasie zatrudnienia" i
    wydaje mi sie ze powinno sie to wliczac do stazu pracy (tego okresu 2 lat) a
    wiec chyba 01.01.2003 powinno sie miec wtedy 26 dni urlopu

    przemek

  • 4. Data: 2004-01-08 23:43:17
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    > wydaje mi sie ze powinno sie to wliczac do stazu pracy (tego okresu 2 lat)
    > wiec chyba 01.01.2003 powinno sie miec wtedy 26 dni urlopu

    Nie pamiętam już szczegółów Twojej sprawy, ale w dniu obrony pracy
    dyplomowej, a było to w grudniu 2001 r., uzyskałeś staż 8 lat, ponieważ tyle
    zalicza się z tytułu ukończenia studiów wyższych, również licencjackich.
    Po 2 latach od tego dnia, tj. w grudniu 2003 r., osiągasz staż 10 lat i
    prawo do urlopu uzupełniającego.
    Okres równoczesnego studiowania i zatrudnienia zalicza się tylko raz, albo
    jako okres studiów, albo jako okres zatrudnienia.

    wa

  • 5. Data: 2004-01-09 16:41:32
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]

    > wydaje mi sie ze powinno sie to wliczac do stazu pracy (tego okresu 2 lat)
    > wiec chyba 01.01.2003 powinno sie miec wtedy 26 dni urlopu

    Prawdopodobnie masz rację, ale musiałbyś udowodnić, że w jakimś okresie
    miałeś przerwę w studiach i podczas tej przerwy byłeś zatrudniony na umowę o
    pracę.
    Ponieważ z dyplomu ukończenia studiów to nie wynika, a indeks nie jest
    dokumentem do okazywania pracodawcy, musiałbyś przedstawić zaświadczenie z
    uczelni, że studentem byłeś w dwóch okresach.
    A najlepiej zapytaj kadrowca, jakie zaświadczenie by go usatysfakcjonowało,
    może wystarczy mu tylko Twoje oświadczenie.

    wa