  • 1. Data: 2003-12-15 12:57:34
    Temat: wspolnota miszkaniowa - instalacja TV i TEL
    Od: "Grandnet" <p...@g...pl>

    Nasza wspolnota to 16 mieszkan w jednym budynku, nowowybudowanym. Wszyscy
    kupowali mieszkania od developera, mamy akty notarialne na mieszkania.
    W umowie na wybudowanie mieszkania przez developera jet mowa o tym, ze
    mieszkania beda wyposazone w instalację telewizyjna i telefoniczną, czyli
    zakladam ze developer sprzedaje nam te instalacje i sa one nasza wlasnoscia.
    Problem w tym, ze developer podpisal umowe z TPsa i operatorem telewizji
    kablowej, ktorzy polozyli swoje kable i skrzynki, czy wiec wlascicielem
    calej instalacji wlacznie z kablami w naszych mieszkaniach i gniazdkami sa
    wspomniane firmy? Czy np. ja nie moge sobie zamowic telefonu u konkurencji,
    bez kladzenia nowych kabli, kucia scian i montowania nowych gniazdek.

    Pytanie czy my jako wspolnota mozemy podpisac umowe w innymi operatorami i
    mamy prawo udostepniac im istniejace oklablowanie.
    W koncu kupilismy je od developera!
    Czy TPsa nie powinna egzekwowac swoich pretensji od developera, to on
    odsprzedal nam te instalacje i uzyskal z tego powodu zysk.
    Jezeli nie mamy takiego prawa to czy do konca zycia bedziemy skazani na
    wybor ktory narzucil nam developer?

    Czyje sa te instalcje: nasze czy operatorów?

    Co mozemy w takiej sytuacji przedsiewziać?
    Obecna sytuacja sprawia, ze nie mamy mozliwosci negocjacji z firmami bo
    wiedza oni ze nie mamy wyboru i w praktyce moga nam dyktowac swoje waruki.

    Co o tym sadzicie?

    M.Molewski

  • 2. Data: 2003-12-15 13:04:57
    Temat: Re: wspolnota miszkaniowa - instalacja TV i TEL
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Grandnet" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Moim zdaniem instalacje naleza do Was tym bardziej ze tak bylo w umowie (nie
    bylo chyba ze w mieszkaniach bedzie TPSA i jakas tam kablowka ;))) Problem
    w tym ze egzekwowanie moze byc nielatwe ;) Przypuszczam ze develporem
    sprzedal instalacje 2x Wam zgodnie z umowa i TPsa oraz kablowce.. z tego co
    wiem.. TPSa powinna zaplacic za to ze umozliwia sie jej korzystanie z
    istniejacych Waszych laczy, developer zdjal ta kase.. Mysle ze w sadzie
    wygracie ale to dluga droga...
    Prawnikiem nie jestem, ale czytalem o podobnych przypadkach.

  • 3. Data: 2003-12-15 22:56:35
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Sprawdź dokładnie co nabyłeś wraz z lokalem. Może znajdziesz w akcie
    notarialnym zapis, że nabywasz wraz z lokalem, udział we współwłasności
    części wspólnych budynku i jego urządzeń i instalacji.

    Marek

  • 4. Data: 2003-12-16 19:53:53
    Od: "pestifer" <p...@U...fm>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Sprawdź dokładnie co nabyłeś wraz z lokalem. Może znajdziesz w akcie
    > notarialnym zapis, że nabywasz wraz z lokalem, udział we współwłasności
    > części wspólnych budynku i jego urządzeń i instalacji.

    a to mozna nie nabyc?

  • 5. Data: 2003-12-17 01:10:54
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "pestifer" <p...@U...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marek" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > a to mozna nie nabyc?

    Dziwne? A jeszcze dziwniejsze się zdarzają: np. nabyłem kotłownię (udziały)
    której nie ma na terenie nieruchomości :-)
    To tak jakbym nabył działkę na Księżycu. Można sobie wyobrazić sytuację
    odwrotną, tzn. nie wszystko co obiecali to sprzedali.
    Zawsze lepiej mieć czarno na białym co się kupuje.

    Marek