  • 1. Data: 2006-04-27 07:15:55
    Temat: wspolnota mieszkaniowa na dwa mieszkania???
    Od: "Asiunia" <a...@g...pl>

    Mieszkam w dwurodzinnym domu. Sasiad niedawno zaskoczyl mnie informacja, ze
    zgodnie z przepisami musimy utworzyc wspolnote mieszkaniowa. Czy to prawda?
    Po co tworzyc wspolnote, jesli, jak dotad, dogadujemy sie w kwestii remontow
    i modernizacji wspolnych czesci.
    Wspolnota na dwoch wlascicieli? Jeden bedzie prezesem, a drugi kim... trzeba
    bedzie zalozyc konto, wplacac kase na fundusz remont. i kase dla prezesa.
    Najprawdopodobnije prezesem zostanie sasiad, bo ja rzadko przebywam w tym
    domu. Prosze o informacje, czy to konieczne czy moge to olac?
    A.

  • 2. Data: 2006-04-27 07:27:50
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa na dwa mieszkania???
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Asiunia" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawda?
    > Po co tworzyc wspolnote, jesli, jak dotad, dogadujemy sie w kwestii
    [cut]

    A czy te lokale sa formalniewyodrębnione? Są trzy księgi wieczyste?

  • 3. Data: 2006-04-27 07:48:00
    Od: "Asiunia" <a...@g...pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A czy te lokale sa formalniewyodrębnione? Są trzy księgi wieczyste?

    Lokale sa formalnie wyodrebnione. Zagladnelam wlasnie do aktu notarialnego,
    gdzie pisze ze na moj lokal jest zalozona ksiega wieczysta o numerze innym,
    niz ksiega na "wspolwlasnosci czesci wspolnych". Przepraszam, ale nie znam
    sie na tych rzeczach i moze teraz glupoty pisze...

  • 4. Data: 2006-04-27 07:53:28
    Od: "Asiunia" <a...@g...pl>

    Asiunia <a...@g...pl> napisał(a):

    Dodam jeszcze, ze do tej pory to ja bylam osoba, ktora inicjowala remonty
    wspolnych czesci, nawet tych, ktore wieksza korzysc, ze tak powiem,
    przynosily sasiadowi.
    A.

  • 5. Data: 2006-04-27 12:06:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > niz ksiega na "wspolwlasnosci czesci wspolnych". Przepraszam, ale nie znam
    > sie na tych rzeczach i moze teraz glupoty pisze...

    Czyli jest tak jak napisałem, są trzy księgi wieczyste. teraz jest inny
    problem: ile musi być lokali by trzeba było założyć wspólnotę. Niestety, nie
    wiem. Ktos inny musi ci pomóc.

  • 6. Data: 2006-04-27 13:33:37
    Od: " m@rkop" <m...@g...pl>

    Asiunia <a...@g...pl> napisał(a):

    > Mieszkam w dwurodzinnym domu. Sasiad niedawno zaskoczyl mnie informacja, ze
    > zgodnie z przepisami musimy utworzyc wspolnote mieszkaniowa. Czy to prawda?

    Nic nie musicie. Wspólnota powstała z mocy prawa ;)

    > Wspolnota na dwoch wlascicieli? Jeden bedzie prezesem, a drugi kim...

    W małej wspólnocie nie musi być zarządu, nie mówiąc już o prezesie... ;)
    Mała wspólnota podlega kodeksowi cywilnemu (dział wspólwłasność), więc radzę
    się z nim zapoznać.
    Pzdr

  • 7. Data: 2006-04-27 13:35:06
    Od: " m@rkop" <m...@g...pl>

    Boombastic <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ile musi być lokali by trzeba było założyć wspólnotę.

    Wspólnota powstaje z mocy prawa. Wystarczą do tego 2 lokale.
    Pzdr

  • 8. Data: 2006-05-24 09:03:41
    Od: "bartek" <a...@w...pl>

    Jednocześnie nie zawadzi zapoznać się z ustawą o własności lokali, która
    fakt w większości stosuje się do tzw. dużych wspólnot tj. powyżej siedmiu
    lokali ale pozwoli jednak zrozumieć prawa i obowiązki współwłaścicieli
    nieruchomośc.