  • 1. Data: 2003-09-12 08:24:15
    Temat: wpis do ewidencji dzial gospod spolka cywilna
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Witam!

    Czy wspolnicy spolki cywilnej zglaszaja sie do ewidencji dzialalnosci gosp.
    kazdy osobno, w osobnym wniosku
    (zgodnie z ust. prawo dzialalnosci gospod. za przedsiebiorcow uwazani sa
    wspolnicy spolki cywilnej a nie sama spolka)?
    Kazdy z nich bedzie mial odrebny NIP? Spolka bedzie traktowana jako platnik
    czy wspolnicy poszczegolnie?
    Podobne pytanie o platnika VAT...?
    Ale regon bedzie jeden dla spolki czy takze odrebne?
    Rachunek bankowy moze byc na spolke cywilna?
    Zgloszenie w ZUS ? Spolka bedzie traktowana jako platnik czy wspolnicy
    poszczegolnie?

    prosze o szybkie wskazowki
    pozdrawiam
    mdr

  • 2. Data: 2003-09-12 08:38:45
    Temat: Re: wpis do ewidencji dzial gospod spolka cywilna
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (zgodnie z ust. prawo dzialalnosci gospod. za przedsiebiorcow uwazani sa
    > wspolnicy spolki cywilnej a nie sama spolka)?
    Re : Osobno
    > Kazdy z nich bedzie mial odrebny NIP?
    Re : Każdy ze wspólników posiada zapewne już swój NIP jako osoba fizyczna.
    Dla spółki otrzymacie NIP tejże spółki (nowy)

    Spolka bedzie traktowana jako platnik
    > czy wspolnicy poszczegolnie?
    > Podobne pytanie o platnika VAT...?
    Re : Dla celów fiskalnych i ZUS-u SC jest płatnikiem

    > Ale regon bedzie jeden dla spolki czy takze odrebne?
    Re : Dawniej jeden REGON. Teraz ?
    > Rachunek bankowy moze byc na spolke cywilna?
    Re: Może
    > Zgloszenie w ZUS ? Spolka bedzie traktowana jako platnik czy wspolnicy
    > poszczegolnie?
    Re : J.w. Płatnikiem jest spółka.

  • 3. Data: 2003-09-12 08:40:20
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]
    > (zgodnie z ust. prawo dzialalnosci gospod. za przedsiebiorcow uwazani sa
    > wspolnicy spolki cywilnej a nie sama spolka)?

    Tak, każdy przedsiębiorca ma swój wpis.

    > Kazdy z nich bedzie mial odrebny NIP?

    Tak, ale NIPy przedsiębiorców idą tylko do rozliczeń PIT. SC ma swój NIP
    praz REGON i jest płatnikiem VAT.

    > Rachunek bankowy moze byc na spolke cywilna?
    Tak, wręcz musi.

    > Zgloszenie w ZUS ? Spolka bedzie traktowana jako platnik czy wspolnicy
    > poszczegolnie?
    Dowolonie. Płatnikami mogą byc wspólnicy, ale może być SC.

    Kuba

  • 4. Data: 2003-09-12 08:42:02
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Czy wspolnicy spolki cywilnej zglaszaja sie do ewidencji dzialalnosci
    gosp.
    > kazdy osobno, w osobnym wniosku

    Tak, kazdy z nich musi mies wlasny wpis do ewidencji.

    > Kazdy z nich bedzie mial odrebny NIP? Spolka bedzie traktowana jako
    platnik
    > czy wspolnicy poszczegolnie?

    Spolka otrzyma nip i bedzie platnikiem VATu, natomiast podatek dochodowy
    beda placic wspolnicy kazdy z osobna.

    Regon zdaje sie ze otrzyma spolka.
    > Rachunek bankowy moze byc na spolke cywilna?

    Moze byc.

    > Zgloszenie w ZUS ? Spolka bedzie traktowana jako platnik czy wspolnicy
    > poszczegolnie?

    Nie jestem pewien ale wydaje mi sie ze jako spolka.

    Dan

  • 5. Data: 2003-09-12 08:46:51
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Mateusz Dr praca wrote:

> [...]
    > (zgodnie z ust. prawo dzialalnosci gospod. za przedsiebiorcow uwazani
    > sa wspolnicy spolki cywilnej a nie sama spolka)?

    Każdy osobno

    > Kazdy z nich bedzie mial odrebny NIP? Spolka bedzie traktowana jako
    > platnik czy wspolnicy poszczegolnie?

    NIP-y każdy osobno i jeden na spółkę

    Płatnik czego?
    Podatek dochodowy - każdy za siebie

    > Podobne pytanie o platnika VAT...?

    Spółka

    > Ale regon bedzie jeden dla spolki czy takze odrebne?

    Tu mam wątpliwości, ale chyba jeden na spółkę

    > Rachunek bankowy moze byc na spolke cywilna?

    Tak, oczywiście

    > Zgloszenie w ZUS ? Spolka bedzie traktowana jako platnik czy wspolnicy
    > poszczegolnie?

    Jeśli nic się ostatnio nie zmieniło (a mogło) - spółka płaci za
    pracowników pracowników, wspólnicy - każdy sam za siebie

  • 6. Data: 2003-09-12 08:48:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > (zgodnie z ust. prawo dzialalnosci gospod. za przedsiebiorcow uwazani sa
    > wspolnicy spolki cywilnej a nie sama spolka)?

    Tak - spolka nie jest przedsiebiorca...

    > Kazdy z nich bedzie mial odrebny NIP? Spolka bedzie traktowana jako
    platnik
    > czy wspolnicy poszczegolnie?

    Dpa celow PIT kazdy ma swoj NIP i sam sie rozlocza z podatku dochodowego.

    > Podobne pytanie o platnika VAT...?

    Spolka ma swoj NIP...

    > Ale regon bedzie jeden dla spolki czy takze odrebne?

    Spolka ma swoj regon..

    > Rachunek bankowy moze byc na spolke cywilna?

    Tak.

    > Zgloszenie w ZUS ? Spolka bedzie traktowana jako platnik czy wspolnicy
    > poszczegolnie?

    Teraz niejestem pewien, przedtem zalezalo to od woli wspolnikow.
    ygodniej jest, gdy platnikiem jest spolka, mniej przelewow.
    > prosze o szybkie wskazowki
    > pozdrawiam
    > mdr

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-09-12 09:12:25
    Temat: Odp: wpis do ewidencji dzial gospod spolka cywilna
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Bardzo dziekuje wszystkim :)

    pozdrawiam
    mdr

  • 8. Data: 2003-09-12 09:15:09
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | Teraz niejestem pewien, przedtem zalezalo to od woli wspolnikow.
    | ygodniej jest, gdy platnikiem jest spolka, mniej przelewow.

    Tak pozostało. Do wyboru:
    1. Każdy ze wspólników opłaca składki za siebie, a spółka za inne osoby, np.
    za pracowników czy zleceniobiorców.
    2. Spółka opłaca składki za wspólników i innych ubezpieczonych.

    Andrzej K.

  • 9. Data: 2003-09-16 21:58:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia pią 12. września 2003 10:24 ktoś podpisujący się jako
    Mateusz Dr praca napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Czy wspolnicy spolki cywilnej zglaszaja sie do ewidencji dzialalnosci
    > gosp. kazdy osobno, w osobnym wniosku

    Każdy osobno.

    > Kazdy z nich bedzie mial odrebny NIP?

    Nie. Jeden NIP na spółkę. Osobno tylko do wpisu. A potem do US, GUS i ZUS
    już razem.

    > Spolka bedzie traktowana jako
    > platnik czy wspolnicy poszczegolnie?

    W sensie księgowym w US razem, na tym polega SC własnie.

    > Podobne pytanie o platnika VAT...?

    j.w.

    > Ale regon bedzie jeden dla spolki czy takze odrebne?

    j.w. Razem.

    > Rachunek bankowy moze byc na spolke cywilna?

    Razem.

    > Zgloszenie w ZUS ? Spolka bedzie traktowana jako platnik czy wspolnicy
    > poszczegolnie?

    Jak wolisz. można tak albo tak. Lepiej razem, bo masz termin do 15 a nie do
    10 :-)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 10. Data: 2003-09-16 22:19:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Tristan Alder wrote:

    >+ Kłaniam się, dnia pią 12. września 2003 10:24 ktoś podpisujący się jako
    [...]
    *******

    >+ W sensie księgowym w US razem, na tym polega SC własnie.

    Sprzeciw. Dla PD (a o VAT jest osobno niżej :)) nie ma
    osobnych "płatników", są "podatnicy" (czyli takie typy
    co "wszystko robią z podatkiem" - i są zobowiązani,
    i inkasują i odprowadzają).
    To że *liczy się* najpierw przychody/koszty/zysk nie wpływa
    na ścisłą odpowiedź - bo przed wpisaniem do PIT się je
    dzieli (wg umowy :)) i opodatkowuje "każdy osobno".
    Może się zdarzyć że jeden wspólnik zapłaci wysoki podatek
    a drugi nic.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez S.C.:))