  • 1. Data: 2003-09-12 05:53:03
    Temat: Pytanie z serii nietypowych - ekshumacja
    Od: Przemek J <j...@U...cad.pl>

    Witam
    Mam nietypowe pytanie:
    czy osoba (zona zmarlego) ma prawo w pol roku smierci zadac ekshumacji
    zwlok ??
    Jakie przepisy reguluja taka sprawe?
    Czy przypadkiem ekshumacji dokonuje sie TYLKO na wniosek prokuratury?

    Z gory dzieki za info

    Przemek

  • 2. Data: 2003-09-12 17:02:11
    Temat: Re: Pytanie z serii nietypowych - ekshumacja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A w jakim celu to chce zrobić? Bo to akurat ważne.

  • 3. Data: 2003-09-12 20:41:08
    Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl>

    > A w jakim celu to chce zrobić? Bo to akurat ważne.

    Nie ma znaczenia w jakim celu ! I dlaczego ! Może ma taki kaprys! Jest żona
    zmarłego ! Ma prawo jako jedyna prawomocna do podjęcia tej decyzjii!/ Mogą to
    zrobić też inni członkowie rodziny/ Czas nie ma tu znaczenia! Ważne jest
    tylko wykonanie ekshumacjii które może być wykonane tylko w " tzw. miesiącach
    zimnych czyli od 15 pazdziernika do 15 kwietnia.
    Decyzja Żony jest nie do podważenia !

    Długoletni Administrator cmentarzy !

  • 4. Data: 2003-09-12 20:57:11
    Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik
    > A w jakim celu to chce zrobić? Bo to akurat ważne.
    Ty i inni nie mają racjii!
    Mamuśka czyli żona może wszystko, a wam wara od niej !

    Chcecie szczegółów piszcie do mnie , ale to nic nie da Ma prawo !
    Tylko sanepid ma terminy ! Mama może wszystko !
    Henryk.

  • 5. Data: 2003-09-12 22:40:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Prawo do zarządzenia ekshumacji, to i może ma. Nie chce mi się szukać.
    Zapytałem o powód, bo są różne procedury w różnych wypadkach. Jeśli
    podejrzewa przestępstwo, to należałoby się zwrócić do prokuratury. Jeśli
    chce przenieść zwłoki gdzie indziej, to do zakładu pogrzebowego. A jak chce
    go wziąć do domu, to chyba jednak jej nie wolno. nie chce mi się szukać.

  • 6. Data: 2003-09-12 22:44:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Ty i inni nie mają racjii!

    Rany boskie! Jacy inni. Z mojego czytnika wynika, że nikt inny poza mną i
    Tobą się nie wypowiadał.

    | Mamuśka czyli żona może wszystko, a wam wara od niej !

    Ale ja jej nic nie chcę robić! Czemu tak nerwowo? Niech se tę zwłokę
    wykopuje, skoro ma potrzebę.

    | Chcecie szczegółów piszcie do mnie , ale to nic nie da Ma prawo !
    | Tylko sanepid ma terminy ! Mama może wszystko !

    A jakie szczegóły można u Ciebie uzyskać. Jakiś opis ekshumacji? Widziałem
    kilka razy, mało fotogeniczne zjawisko. A poważnie, to ewentualnie opisz te
    szczegóły na forum. Może się jeszcze komuś przyda? Nigdy nie wiadomo, co się
    może przydać. A tak, to każdy zainteresowany będzie musiał pisać z osobna do
    Ciebie.

  • 7. Data: 2003-09-13 18:58:04
    Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl>

    > Rany boskie! Jacy inni. Z mojego czytnika wynika, że nikt inny poza mną i
    > Tobą się nie wypowiadał.

    Przepraszam ,może za mocno ! Nie mam zamiaru pouczać, tak jakoś wyszło.
    Żeczywiście nikt inny nie podjął tematu. Ale to nie o to chodzi.

    > Ale ja jej nic nie chcę robić! Czemu tak nerwowo? Niech se tę zwłokę
    > wykopuje, skoro ma potrzebę.

    Wiem że często reszta rodziny jest temu przeciwna. I dlatego tak wyskoczyłem.
    Próbowałem nieraz to zrozumieć. Wiele Mam twierdziło że jej się śni po
    nocach, i że musi to zrobic by miała spokojną duszę!
    Potrafiła małżonka przyjść do zakładu po kilku dniach po pogrzebie i prosiła
    żeby męża przenieść w inne miejsce ! Ponieważ przychodzi w nocy / we śnie / i
    nie daje jej spokoju! I wykonywaliśmy ekshumację!

    > A jakie szczegóły można u Ciebie uzyskać.

    Szczegóły dotyczące Pozwolenia na ekshumacje i terminy ich.

    >Jakiś opis ekshumacji? Widziałem
    > kilka razy, mało fotogeniczne zjawisko. A poważnie, to ewentualnie opisz te
    > szczegóły na forum.

    Nie, nie zrobię tego! Wygląda że może robimy to nonszalancko, ale my nigdy
    nie żartujemy, szanujemy czyjąs godność i o tym nie dyskutujemy. Dla nas
    ekshumacja jest również trudna !

    Na koniec, ekshumowanych szczątków prawo nie zezwala przechowywać w domu!

    Pozdrawiam Henryk.

  • 8. Data: 2003-09-14 13:04:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    / i
    | nie daje jej spokoju! I wykonywaliśmy ekshumację!

    To wówczas oczywiście właściwe będzie zlecenie tego zakładowi. No ale jeśli
    ktoś ma na przykład podejrzenie, że śmierć nastąpiła z przyczyny
    przestępstwa i po to chciałby tej ekshumacji, to powinien raczej iść do
    prokuratury. Stąd uważałem, że do udzielenia odpowiedzi konieczna jest
    choćby szczątkowa wiedza o pobudkach.

    | Nie, nie zrobię tego! Wygląda że może robimy to nonszalancko, ale my nigdy
    | nie żartujemy, szanujemy czyjąs godność i o tym nie dyskutujemy. Dla nas
    | ekshumacja jest również trudna !

    Wiesz, ja trochę z innej branży, choć kilka razy bywałem przy takich
    wykopkach. Raczej właśnie z tego powodu, że denatowi ktoś pomógł odejść z
    tego padołu łez ludzkich nieco szybciej, niż dobry Bóg to postanowił.

    | Na koniec, ekshumowanych szczątków prawo nie zezwala przechowywać w domu!

    No właśnie. Więc żądając ekshumacji należy również pomyśleć co dalej. Co
    będzie z ciałem potem. Chodzi mi o to, że nie można zarządzać ekshumacji
    tylko po to, by sobie oglądnąć denata i ponownie go zakopać w tym samym
    miejscu.

  • 9. Data: 2003-09-14 20:30:58
    Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl>

    > No ale jeśli
    > ktoś ma na przykład podejrzenie, że śmierć nastąpiła z przyczyny
    > przestępstwa i po to chciałby tej ekshumacji, to powinien raczej iść do
    > prokuratury.

    Tak to musi być bezwzględnie zrobione, i prokuratura zleca i uczestniczy
    podczas ekshumacji.Oraz tylko na jej zlecenie inne instytucje wykonują
    stosowne badania. Osoba prywatna może tylko poprosić o ekshumacje /typu/
    przeniesienia szczątków w inne miejsce !

    > Wiesz, ja trochę z innej branży, choć kilka razy bywałem przy takich
    > wykopkach. Raczej właśnie z tego powodu, że denatowi ktoś pomógł odejść z
    > tego padołu łez ludzkich nieco szybciej, niż dobry Bóg to postanowił.

    Czyli z "około instytucji" dochodzeniowych, witam !

> [...]
    > będzie z ciałem potem. Chodzi mi o to, że nie można zarządzać ekshumacji
    > tylko po to, by sobie oglądnąć denata i ponownie go zakopać w tym samym

    Niestety można! Jeżeli płacą, to trochę kosztuje. I jeżeli dana osoba sobie
    tego życzy i ma stosowne zezwolenie, / SANEPID nie wypytuje szczegółowo
    dlaczego/. Wykonujemy to! I zakopujemy go gdzie rodzina wskaże.

  • 10. Data: 2003-09-18 04:15:55
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> niebacznie popelnil

    > Szczegóły dotyczące Pozwolenia na ekshumacje i terminy ich.
    > Na koniec, ekshumowanych szczątków prawo nie zezwala
    > przechowywać w domu!
    Wiedziałem! Po prostu wiedziałem, że dziadek Leopold na kominku to
    jakiś bajer!
    NMSP

    --
    pozdro