  • 1. Data: 2003-09-12 08:29:45
    Temat: faktura VAT
    Od: monika<k...@o...pl>

    Witam,
    mamy problem w firmie i może ktos mi pomoże.
    Zbudowaliśmy Inwestorowi dom, zapłacił za 6 faktur, ostatnią fakture
    przyjął do podpisu (kopie i oryginał), ale po paru dniach odmówił
    podpisania a teraz nie chce zwrócić ich zwrócić - nawet nie
    podpisanych. Dodatkowym problemem jest fakt, że w dniu wystawienia
    faktury została ona wprowadzona na kase fiskalną.
    W związku z tym chciałabym się dowiedzieć jak mozna zmusić takiego
    kontrahenta do oddania dokumentów i czy w takiej sytuacji termin
    płatności biegnie normalnym trybem, czy musimy czekac na
    podpisanie faktury?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-09-12 14:09:40
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, monika wrote:

> [...]
    >+ Zbudowaliśmy Inwestorowi dom, zapłacił za 6 faktur, ostatnią fakture
    >+ przyjął do podpisu (kopie i oryginał), ale po paru dniach odmówił

    A masz dowód że f-rę wziął "do podpisu" ?
    Bo tak rozważam - tobie grozi postępowanie za brak kopii,
    a jemu (*o ile odliczył VAT*) - utrata odliczenia VAT
    i 30% "dodatek", prawda ?
    [...]
    >+ W związku z tym chciałabym się dowiedzieć jak mozna zmusić takiego
    >+ kontrahenta do oddania dokumentów

    Pomysłu nie mam. Z powodów j.w. można by kombinować z nadaniem
    potwierdzonego duplikatu faktury...

    >+ i czy w takiej sytuacji termin
    >+ płatności biegnie normalnym trybem,

    IMHO jak zwykle: "a co było w umowie" ??
    "za termin płatności przyjmuje się..." i coś w stylu:
    - 18 dni od otrzymania faktury
    - 15 dni od podpisania protokołu przekazania
    - datę najbliższych urodzin prezesa
    - 17 dni od daty wystawienia faktury
    - 28.IX.2003 roku
    ...jak dla mnie każde z określeń nadaje się na "prawomocne"... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)